Prydliga människor

Bra tips om den där sprejen. Visste inte ens att det fanns men snälla förklara ska man spreja över alltihopa när en sminkat sig klart? Min make håller sig nämligen inte särskilt länge tycker jag. Och inte bättrar jag på den under dagen heller fast jag har grejerna med mig. Det blir inte av.

Sedan tycker jag att den här tråden är väldigt bra. Jag har inte skrivit ett ord förut i den men funderat massor. Själv bryr jag mig mindre och mindre med åren om det yttre på ett sätt. Jag kan numera utan problem gå utan make up överallt och har ofta en tofs bara som sk kallad frisyr. Har en hoodie ala kriminell lika ofta som kavaj på jobbet fast jag är chef och det jobbar flera riktiga fashionistas där.
men jag bryr mig mera om hälsan nu och det kan säkert göra att jag ser prydligare ut på sikt tänker jag.

Min mamma är på onaturlig väg naturligt prydlig. Hon sköter sin kropp pedantiskt och stryker sina dyra kläder och bokar in frissan och nageltjejenför för nästa gång hon lämnar salongen. Joggar och yogar och hänger upp på galge och slänger allt som fått en miljondels fel nyans i tvätten. har alltid handskar och solglasögon och slarvar inte med sömnen. Hon har aldrig haft ett grams övervikt. Jag kan så mycket om detta så jag borde nog skriva en bok baserat på alla goda oombedda råd. Ingen tror att hon någonsin sminkat sig eller haft färg i håret. Så äpplet (jag) föll flera mil från trädet kan man säga.

Jag tänker att det är nog inte så viktigt. Ibland. Sedan så vill jag ändå ha den där make up sprejen för att se prydligare ut. Så jag vet inte alls egentligen vad jag tycker innerst inne.

Du kanske inte menar det, men du framstår som sjukt ytlig och ganska snäv i din syn på vad som är "elegant" eller prydligt. Du har skrivit flera inlägg som tillsammans tyder på att du pratar om att vara snygg enligt viss mall, att dölja eller framhäva saker beroende på om idealen anser dem vara bra eller dåliga och att man behöver göra något åt sin yta för att känna sig bra på insidan.

Jag pratar om helheten, inte om någon ytlighet? :confused:
Tror att de som fått tips av mig i tråden förstår vad jag menar och att jag självfallet inte förespråkar att man måste vara helt perfekt och prydlig för att räknas som människa.

Allvarligt, Gud så irriterande att folk på Buke efter typ 15 år fortfarande försöker och vill misstolka det jag skriver.

Antagligen stör man sig på att jag uppenbarligen lyckas vara både prydlig och medveten samtidigt som att jag bryr mig om medmänskligheten och ändå inte dör av lite lera i stallet då och då och själv önskar att man klarade av detta.

Avund är vidrigt, mycket vidrigt. :wtf:

Men snälla, vet du inte det själv eller försöker du dumförklara mig? :grin:

En fin person är givetvis en god person, hur mycket skall man behöva förklara för en vuxen människa? :crazy:
Nej jag försöker inte dumförklara dig. Jag vet vad jag tycker är en bra person men det varierar ju från individ till individ. Det är subjektivt. Vad som är bra och fint är subjektivt, därför kan jag inte veta vad du tycker ingår i att vara en sådan person som är "fin/bra inifrån och ut". Fin är generellt sett ett uttryck som jag använder för ytan, typ vad fin du är idag=fint klädd eller vilken fin matta.

Nej jag försöker inte dumförklara dig. Jag vet vad jag tycker är en bra person men det varierar ju från individ till individ. Det är subjektivt. Vad som är bra och fint är subjektivt, därför kan jag inte veta vad du tycker ingår i att vara en sådan person som är "fin/bra inifrån och ut". Fin är generellt sett ett uttryck som jag använder för ytan, typ vad fin du är idag=fint klädd eller vilken fin matta.

Och jag använder det till båda, hon är verkligen en fin kvinna som ser till att barnbarnen alltid har en trygg vuxen hos sig... osv...

Bra tips om den där sprejen. Visste inte ens att det fanns men snälla förklara ska man spreja över alltihopa när en sminkat sig klart? Min make håller sig nämligen inte särskilt länge tycker jag. Och inte bättrar jag på den under dagen heller fast jag har grejerna med mig. Det blir inte av.

Sedan tycker jag att den här tråden är väldigt bra. Jag har inte skrivit ett ord förut i den men funderat massor. Själv bryr jag mig mindre och mindre med åren om det yttre på ett sätt. Jag kan numera utan problem gå utan make up överallt och har ofta en tofs bara som sk kallad frisyr. Har en hoodie ala kriminell lika ofta som kavaj på jobbet fast jag är chef och det jobbar flera riktiga fashionistas där.
men jag bryr mig mera om hälsan nu och det kan säkert göra att jag ser prydligare ut på sikt tänker jag.

Min mamma är på onaturlig väg naturligt prydlig. Hon sköter sin kropp pedantiskt och stryker sina dyra kläder och bokar in frissan och nageltjejenför för nästa gång hon lämnar salongen. Joggar och yogar och hänger upp på galge och slänger allt som fått en miljondels fel nyans i tvätten. har alltid handskar och solglasögon och slarvar inte med sömnen. Hon har aldrig haft ett grams övervikt. Jag kan så mycket om detta så jag borde nog skriva en bok baserat på alla goda oombedda råd. Ingen tror att hon någonsin sminkat sig eller haft färg i håret. Så äpplet (jag) föll flera mil från trädet kan man säga.

Jag tänker att det är nog inte så viktigt. Ibland. Sedan så vill jag ändå ha den där make up sprejen för att se prydligare ut. Så jag vet inte alls egentligen vad jag tycker innerst inne.

Bry dig på ett sätt att du mår bra. Vill du ha hoodie på jobbet, ha det! Vill du att sminket sitter ordentligt när du väl sminkar dig (såklart att man vill det!) så fixera med en spray.

Du behöver inte automatiskt placera dig i "orkar, orkar inte" facket ut kör på det du är bekväm med :)

Jag inser att jag är ett hopplöst fall, troligen pga att jag inte bryr mig tillräckligt. Nu på lunchen upptäckte jag att mina underkläder var utochin. nu igen. ingen aning hur det går till på morgnarna men vanligt förekommande. jaja. inget som syns.

Åh gud, det är alltså inte bara jag? Trodde på fullt allvar att jag var ensam om att ofta(st) lyckas få på mig underkläder utochin :rofl:

Äsch, på enfärgade lindextrosor så det är inte särskilt mycket som skiljer rät- och avigsida. För det mesta är de åtminstone inte bakochfram :up: Exotiska material som spets eller siden används uteslutande på bemärkelsedagar och möjligen på midsommar.

:D

Hahahahaha! :rofl:

Ang det här vara sitt rätta jag. För mig är det att vara på ett sätt man trivs med. Har inget alls med klädstil, smink eller liknande att göra automatiskt.

Men kan ta min mamma som exempel. Det är inga fel på min mamma naturell. Inga alls. I mina och andras ögon. Men hon själv tycker (tyckte) att hon var si och så. Där är att få hjälp att hitta rätt för mig att hon får hjälp med en frisyr som gör att hon tycker hennes hår ser mindre si ut, hjälp att sminka sig så hennes ögon ser "mindre urvattnade" ut i färgen, och hjälp att klä sig så hon inte tycker hon ser si och så ut. Men allt är sådant hon känner sig bekväm och hemma med.

Dvs man kan ta en person och fixa och sminka och klä den till någon slags normativ perfektion. Men det är ingenstans rätt för den människan om hen ändå känner sig obekväm fysiskt eller mentalt.

Och två enäggstvillingar som ser exakt likadana ut, men där den ena tycker att hen har si eller så utseendebrister som personen i fråga påverkas negativt av. Den personen kan få hjälp - om den vill - att med lite trix känna annorlunda.

Men absolut viktigast är personens egen inställning. VILL personen försöka ändra något eller ej? Finns ingen ide försöka förmå någon att tex framhäva midjan varken om personen tycker midjan är si eller så negativt, eller om personen är helt nöjd med att klä sig så midjan inte framhävs.

Men om man glömmer den aspekten är det dels lätt att försöka rädda världen stilmässigt och framstå som ytlig - och riskera att man får människor att må sämre och inte bättre. Dels så finns alltid en risk att andra känd r sig påhoppade eller utpekade fast de faktiskt inte är det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka