Sv: Pruta på häst
Ibland när folk pruta för mycket på någon av mina hästar så säljer jag de aldrig även , för min tanke kan vara så har de inte råd att betala vad hästen är värd hur ska de då ha råd att verka den var 8 vecka, vaccinera, avmaska och framför allt ge den mat.
För hur vanligt tror ni inte det är med folk som försöker pruta på shettisar , de vill ju helst inte ge max 1000 kr + att de ska ha sadel ,träns osv osv till . Sen kan det vara ett diplomsto eller en bra unghäst med det spelar ingen roll i vissa ögon och sådana människor kan göra mig vansinnig. Som sagt det kostar ju lika mycket att verka en shettis som ett halvblod även om man tyvärr ser allt för många shettisar som inte verkas så ofta som de ska. Har själv köpt en shettis för 100 kr med rena papper men där kom ägarn själv till mig och frågade om jag inte ville köpa henne och egentligen ville jag inte det då jag tyckte att jag hade så det räckte , men hon sköttes inte så hos dem som hade henne nu och då sa jag som det var att jag inte var intresserad av att ´ge någon stor summa för henne utan att jag gjorde det i såfalll endast för att hon skulle få det bra här och ska betäckas nu till våren. Jag ångrar inte köpet då det är en trevlig shettis som just nu är sällskapsdam åt min systers skadade häst och pysslas om av barn och man riktigt kan se hur glad den lilla pållen är :-)