O

Olmerkottarna

Hej! När det står;
Banbyggare och veterinärbesiktning: enligt ”meddelande till ryttare” Veterinäravgift betalas i sekretariatet.

På en regional tävling, menas det att man får påkosta anmälnings avg + en extra avgift för vätrinär avgift? kan någon förklara

Sv: Propotion

Jag förstår inte riktigt frågan. Men på regional hopptävling så betalar du veterinäravgift, vilken summa det är ska stå i RM och den summan ska betalas i sekretariatet.
Veterinäravgiften är helt skild från anmälnings-/startavgiften.

Sv: Propotion

På regional tävling (hoppning) tillkommer alltid avgiften för veterinären. Man betalar alltså anmälningsavgifter och startavgifter för de klasserna man ska rida plus en veterinäravgift per häst.

Anledningen till att veterinäravgiften inte kan läggas in i startavgifterna är att kostnaden för veterinären ska vara "självkostnadspris" i möjligaste mån och innan anmälningstiden gått ut så vet man ju inte hur många som anmäler sig, och alltså inte hur många hästar man ska fördela kostnaden för veterinären på.

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 943
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 563
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som bor i Stockholm och har ridit i drygt 8 år på ridskola och nu blivit medryttare för andra gången på en...
Svar
18
· Visningar
3 152
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka