Propagandatrav

Sv: Propagandatrav

Finns det någon här som säkert vet om det krävs att häst skall vara kvalad (8-mån regeln) för att starta i bygdetrav?
KAn inte hita information om detta någonstans, bara det här: http://www.travsport.se/appImage/regler_utan_poanglopp_bygdetrav.pdf
Hästen ifråga är tävlingsmässig och har varit kvalad och startad men måste kvala igen då det var ett år sedan sist.

Nej, hästen måste inte vara kvalad inom 8 månader. Är inte 100 på detta, men 98......HÄR nere vet jag iaf hästar som tävlat trots att de ej varit kvalade, och det borde ju inte skilja sig...? :crazy::)

Okej det lät ju bra. Det är O jag tänker på...Bygdetrav vore ju ett lämpligt första test.

Häst ska vara kvalad nån gån men 8-mån regeln gäller EJ
Häst ska ha tränare & vara i tävlingsmässigt skick & körd av kusk med giltig licens (B-trän räcker)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 478
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
13 125
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar