Promenadkompisar!!

Sv: Promenadkompisar!!

Duckpond har jag inte hört talas om men Vassruggen har jag varit i kontakt med. :laugh:

kl

Såg att det fanns en till människa som faktiskt JOBBAR även under sommaren, hehe. :D Jag jobbar också kontorstider mån-fre så jag skulle vilja veta vilka tider den där dagslistan baseras på?

*kl*

Nå, gott folk hur bli det?

Jag har insett att torsdagen passar mig bättre än onsdag...

Torsdag verkar passar iaf en del av oss, men då kan jag bara dagtid...
Onsdag dag och kväll funkar för mig...

Nu tycker jag vi kör en "omröstning" så vi hinner bestämma oss innan dagen är inne! :)

Jag och Mira röstar för torsdag! Skulle vara toppen om vi fick hänga på, Mira har knappt träffat några hundar sen hon kom hem till mig. Det är rätt tunnt med hundar omkring där jag bor:( Så det skulle vara värdefullt för oss om vi kunde haka på en liten bit i all fall.

*kl*

Tors passar bra för mig med. Vilken tid, och var?

Då kör vi en första träff på torsdag! Jag vill helst ses någonstans där hundarna kan springa omkring men kan ej gå på promenad då jag har valp.

Men ett bad om vädret tillåter. Bara att hitta ett mysigt hundtillåtet bad, och sånt har jag dålig koll på för jag brukar bada varstans ändå...:o:p
Eller en picknick nånstans?

Vad tycker ni?

Jag kan både på dagen och kvällen!

Det låter som en utmärkt idé! Vi kanske kan ha både bad och pickpick om vi hittar ett bra ställe?
Hmm.. Vid Årstaviken kan man säkert låta hundarna bada..?

Själv är jag då en riktig badkruka och har noll koll på badställen:angel: Så en kombination picknick och bad skulle vara toppen.
Årstaviken är ju svårt att låta hundarna springa runt kring, väldigt mycket cyklister, plus att mycket hundar går där. Tantolunden har ju mycket trevlig omgivning och en hundrastgård om det skulle vara intressant, men där finns ingenstans att bada… Trekanten är ju rätt mysig, men jag antar att hundbad inte är tillåtet där.

Hmm... Länge sedan jag var i Årstaviken och Tanto, förr när jag bodde på söder så har det varit bra ställe att vara med hund på.. Men jag kan tänka mig att det har förändrats.. Då har jag ingen aning om vart vi kan vara.
Ja, jag kommer då avstå från att bada själv, men min hund tar sig mer än gärna ett dopp.:p

Trekanten? Vart är det någonstans?

Promenadvägen vid Årstaviken är i alla fall ständigt intagen av cyklister, många ganska hänsynslösa. Många promenerar med sina hundar där, några hunddagis går där också (bl.a. "mitt"). Tanto är ju lugnare att sitta i, men hundarn kan antgligen bara vara lösa i fjutt-rastgården. Det är i och för sig väldigt trevligt.

Trekanten är en sjö i Liljeholmen, man kan promenera runt den (gjorde det här om dan med vovvan), eller slå sig ner lite här och var. Det finns en strand, men den är nog bara till för människor. Det är fisk inplanterat i sjön, jag vet inte hur det funkar med hundar. Annars är där väldigt trevligt, men tyvärr ingen rastgård, vad jag vet i alla fall.

Jag skulle också gärna hänga med på en buke-hundpromenad. Nu har jag ingen social hund, men det vore bra miljöträning och skoj med promenadkompisar.

De hundbad jag känner till är Lida och Tyresta/Åva, ligger kanske lite långt ut från stan?

Vi bor i Älvsjö och jag brukar promenera i Älvsjöskogen, Ågesta och Hellasgården. Skulle gärna vilja promenera i Lida och Tyresta också men hittar inte där så det har inte blivit av än... (Ågesta och Hellas har jag orienteringskartor över så där kan jag i alla fall ta mig fram... :D )

Att gå runt Trekanten använde jag som miljöträning när vovven var yngre, innan vi gick över till det "tyngre gardet" och tog promenader ute på Gärdet bland horder av galna hundar/hundägare... Men 'Trekanten runt' är lite kort promenad tycker jag, om man inte lägger till Vinterviken också i så fall?...

På vardagarna jobbar jag på dagarna så då kan jag bara på kvällstid.

Söker däremot någon/några promenadkompisar på lördag- och/eller söndagförmiddagen under midsommarhelgen. Sambon jobbar då så jag är hemma och har ingen att promenera med. Någon som är intresserad? :idea: (gärna någon som känner till bra promenadstigar i Lida eller Tyresta eller nån annan skog ;) , eller så kan jag guida i Hellas/Ågesta/Älvsö ). Hund och jag gillar promenader på ca 1-3 timmar och ju mindre stigar, mer kuperat och vildare skog desto bättre/roligare. :D

Senast ändrad:

haha då är vi 4 styycken trollbäckare bara i denna tråd ;) jag röstar för en trollbäcks promenad :)

Att gå runt Trekanten använde jag som miljöträning när vovven var yngre, innan vi gick över till det "tyngre gardet" och tog promenader ute på Gärdet bland horder av galna hundar/hundägare... Men 'Trekanten runt' är lite kort promenad tycker jag, om man inte lägger till Vinterviken också i så fall?...

Visst är trekanten runt inte en så jättelång promenad (jag gick i och för sig hem till midsommarkransen efteråt också, så det blev lite längre), men eftersom vi (i alla fall för eventuell träff på torsdag) var ute efter ett ställe att picknicka/bada på, mer än ett ställe att gå långa promenader på, så tycker jag att trekanten är himla mysigt alternativ:)

Visst är trekanten runt inte en så jättelång promenad (jag gick i och för sig hem till midsommarkransen efteråt också, så det blev lite längre), men eftersom vi (i alla fall för eventuell träff på torsdag) var ute efter ett ställe att picknicka/bada på, mer än ett ställe att gå långa promenader på, så tycker jag att trekanten är himla mysigt alternativ:)

Ahaaa, då förstår jag. :idea:
Det är ju väldigt mysigt där runt Trekanten. Jag jobbade där i närheten förut och det jag saknar mest är mina lunchpromenader runt sjön! :D

*kl* Trekanten är nog fint! I farsta strand finns annars rätt mkt ställen där man kan låta hundarna bada om man inte kräver en sandstrand... Tror nog vi kan hitta en trevligt picnicplats oxo. Tyverr vet jag inga vägar där man kan gå runt utan det blir lite gå fram och tillbak om man vill hålla sig i skogen...

Ska vi säga vid elva??

Ja i runt farsta strand finns det ju ställen där man kan låta hundarna att bada där inte människor badar, annars kan man ju gå upp till ågesta ridskolas terrängbana den ligger uppe vid en sjö och där kan man låta hundarna bada då det inte är en badstrand ;)

Så folkens hur blir det?? Var och när ses vi imorgon?? Ska vi ta trekanten?? Ifs verkar vädret svika oss... Men jag kan locka med grymt god kladdkaka som kompensation! :) Kl 11 eller ngn som har ett annat förslag??

Jag har tyvärr fått förhinder (blivit inringd att jobba). :(

Fy vad trist, jag hade verkligen sett fram mot det här.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 173
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 225
Senast: mandalaki
·
T
Övr. Hund Hej bukefalister! Läser ofta på forumet men har aldrig känt behovet att posta själv - förräns nu! Problemet är med mina föräldrars hund...
Svar
10
· Visningar
2 876
Senast: Millisan
·
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
2 000
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka