Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ahi skrev:just nu går vi kanske 40-45 min som längst och då går han lös och springer själv i sin egen takt. Då kanske det är ok ? Vi gå rinte heller så länge varje dag.
cillamuffins skrev:"tyngre stora raser"??? vad är det för goldens ni avlar fram? goldens ska vara rörliga, aktiva hundar!
cillamuffins skrev:hmm... mastiffer och liknande är "stora tyngre raser". goldens är medelstora.
alla hundar måste få lov att röra på sig ordentligt, även innan de har blivit röntgade. har hunden så kassa höfter/armbågar att den inte kan tillåtas leva ett normalt aktivt liv så bör den inte få leva kvar. promenader på någon timme eller två bör alla hundar klara av utom de allra yngsta/äldsta.
men hårdträning som cykling på hårt underlag, rapportträning, drag och agility bör man såklart inte pyssla med förän hunden är färdigvuxen.
cillamuffins skrev:ja tar man det bara lugnt och vilar lite då och då så ska det inte vara någon fara.
cillamuffins skrev:genom att länka till en hundfoderproducent?
på samma sida om samma ras står även:
Icke-aggressiv: inget man kan använda som en beskrivning av en ras. det finns aggressiva individer även bland goldens.
lugn: antar att skribenten inte träffat en jaktlabbe . de är då allt annat än lugna.
Är inte anpassad till stadsliv: sen närdå?
m a o ingen lämplig källa.
kan tillägga att jag träffat en 30-kilos BC i lagom hull. alla är inte så små och spinkiga.
cillamuffins skrev:det är ju precis det jag försöker få fram! att de är hundar och inga ömtåliga porslinsdockor!
jag vet inte om du varit i någon stad men om du gör ett besök där någongång så kommer du säkert se att de flesta (hör och häpna) INTE har kläder på sina jyckar! hundar i stan är ofta mer välskötta och välstimulerade av den enkla anledningen att det inte bara är att öppna dörren och släppa ut jyckarna på gårdsplanen. det blir också ganska drygt att bo i en etta med en överenergisk gummiboll. alltså ser man till att ha en trött och nöjd hund.
Flinisen skrev:Även om BC är bara 5 cm mindre än golden så väger den ju knappast någonting om man jämför med en golden.