promenader och vara gravid!

_bed_of_roses_

Trådstartare
Jag är nu i vecka 19+5 och blir väldigt illa mående och nästan svimmfärdig när jag har varit ute och gått. Många säger att man brukar må bättre efter e n lagon promenad när dom är gravida men jag blir jätte kass och vill bara komma hem och lägga mig en stund. Har ju två hundar som måste ut några gånger om dagen så man känner ingen lust att må så hela tiden...är det någon som har något tips som kanske funkar eller blir det bättre ju mer bäbis växer?

Sv: promenader och vara gravid!

Frisk luft är oftast skönt, men om du mår dåligt av att gå ska du ju inte göra det. Kanske kan du bara gå ut och sätta dig ute för den friska luftens skull.

När jag var gravid försökte jag tänka att det bara är jag som vet hur jag mår och hur jag känner. Lyssna inte på vad andra säger utan gör vad som känns bäst för DIG.

Dom flesta brukar må bättre efter v. 12 men det finns dom som mår illa längre. Tips kan jag inte ge dig där, jag hade tur att slippa illamående nästan helt.

ja jag mår inte illa annars för det släpte ca i vecka tolv...men det är just när jag går..får försöka kanske att gå kortare stunder och sätta mig en stund när jag känenr att det är på väg...måste ju ut för hundarnas skull och frisk luft behöver man.

Sista veckorna blev jag lätt yr när jag ansträngde mig, tog då med hundarna till skogen. Där kunde dom springa lösa och roa sig själva medan jag gick långsamt och kunde vila på en sten om jag behövde.

Kolla ditt blodvärde och kanske köpa järntabletter. Jag väntar barn nr 2 och jag blir jätte dålig, illamående och yr i huvudet så fort värdet svajjar lite. Jag har valt järn brustablett som smakar svartvinbär. Funkar kanon!

Det tror jag inte behövs, dottern är 11 veckor nu :)

(järnvärdet var annars bra under hela graviditeten, men blodtrycket var lite för högt)

Jag mådde apa länge, nu i v 27-28 är det något bättre.

Jag tyckte promenader var pest, jag blev så trött att jag kunnat somna stående i hissen efteråt.

Jag satte mig på en bänk i solen istället, häpp, så var den friska luften avklarad, och sambon fick ta alla hundpromenader utom kissrundan.

Nu ( sen ca v 24) mår jag bättre, men jag får galet ont av att gå.
Går alltså korta promenader, och vilar efteråt, alternativt stannar och sitter ett par minuter på varenda bänk, eller lägger in en kaffepaus.

Toppenvärden, och mår annars bra.

Min kropp gillar helt enkelt inte att vara gravid.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 130
Senast: Bapelsin
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 122
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 996
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 650
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka