projektarbete..

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare travarn
  • Startdatum Startdatum
T

travarn

går på ett naturbruksgymnasium och ska till hösten göra mitt projektarbete, inom häst då. Eftersom jag är intresserad och håler på med trav vore det roligt att göra något med den inriktningen, men vad? Hjärncellerna har tagit semester, så nu frågar jag er. Vad skulle DU vilja lära dig om/fördjupa dig i inom området om du skulle göra ett projektarbete?

Sv: projektarbete..

Min dotter gav sig f-n på att det skulle gå att köra in ett ungdjur med sulky på sitt projekt.... och det gjorde det.

Ett projekt om sambandet foder och fodertillskott VS. muskeluppbyggnad på unghästar kanske? Det är ett ämne som debatterats lite här på Buke ju....

Hur menade du med det sista, jag förstod inte riktigt, men det lät intressant :D Utveckla gärna:laugh:

Vi har diskuterat foder som är bra till unghästar och för att få upp dom i hull. Man kan ju utveckla det till att undersöka om ett visst foder/ fodertillskott också påverkar storlek, muskelmassa och kanske till och med hållbarhet (vilket är svårt att komma fram till på bara något år). Är det någon ingrediens som påverkar mer än andra? Fungerar alla dessa "dunder kurer" som tillverkare annonserar om osv....
Det här är alltid ett hett och väldigt intressant ämne för oss alla här.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 639
Senast: Roheryn
·
Skola & Jobb Min arbetsplats går under kommunals kollektivavtal, och enligt avtalet var löneökningen en specifik genomsnittlig summa, en ”pott”. Jag...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 778
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 550
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar