Projektarbete...

K

korsningsponny

Håller på att välja projektarbete (100 p) just nu till 3:an!

I vårat stall så ska vi bygga till två uteboxar på baksidan av vårat stall. Funderar på om man kan ha det som projektarbete, planera hur stora dom ska vara, välja färg, beställa virke osv. Kan man ha det som projekt? vet inte om det är för enkelt. Man kan ju göra det där på en sommar bara... :smirk:

eller kanske köra in våran minishettis, som bara är tömkörd hitills?

Vad har ni haft?

Sv: Projektarbete...

Det där med att köra in minishettisen låter ju bra!
En kompis till mej har som projektarbete att lära en kille i hennes klass att rida :d

egentligen kan man ha vad som helst som projekt arbete...
bara du kan vända det så att det blir bra frågeställningar som passar till det programm man går.

både stallbygget och att köra in en häst skulle nog funka bra!

vad går du för program?

Jag går samhälle med inriktning hästskötsel och helst ska man göra nåt som har med sin inriktning att göra...

Jag tycker att stallbygget verkar kul, då blir ju stallet byggt samtidigt som man gör projektarbetet!

Ja, huvudsaken är som sagt att det har med programmet att göra. jag går samhälle och får alltså inte ha det som projekt, men för dig låter det ju toppen!

korsningsponny skrev:
Håller på att välja projektarbete (100 p) just nu till 3:an!

Är det samma som tidigare kallades specialarbete? Jag hade iaf inridning av en unghäst som specialarbete (gick naturbruk), mkt praktiskt för ägaren och roligt för mig!

Om du går samhälle med inriktning hästskötsel tror jag nog att stallbygget kan vara det bästa projektarbetet, då får du ju chans att gå igenom hela processen med vilka tillstånd som skulle kunna behövas, hur mycket mark som krävs osv... Kan bli ganska intressant att skriva om det.
Själv gjorde jag världens hafsigaste projektarbete på ungefär 2 veckor (så går det när man tänker: Äsch, jag har fortfarande en månad på mig... :crazy: ) och fick ändå ett G.
Gör det du känner för! Min syrra gick Hotell-och restauranglinjen och skrev ett projektarbete om Nihilism (vad har det med restaurang att göra? :confused: ).

<AMK>

jo man får visst ha nånting som inte har med programmet att göra. därimot rekomenderas att man har nått med sin linje..
jag tex jag går musik men får ändå ha hästar som mitt projektarbete.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 383
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 356
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 076
Senast: Trott
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 554
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama