Oj oj oj nu vet jag knappt när jag skrev här i tråden senast.
Vi har kommit en bit på väg iaf! Sommarhagarna är (typ) klara, jag ska ha dit grindar och klippa lite överbliven tråd bara och snygga till men väntar tills de slagit förstaskörden, hästarna är ändå inte hemma i dagsläget.
Vi har stängslat in två (3) fårhagar, dels runt gamla huset, en bit av gräsmattan med provisoriskt fårnät och sen stal jag en bit av grannen som inte används där fåren får beta av. Det ser lite ehe, bohemiskt ut med halväng på en del ställen men oj vad det surrar av pollinerare överallt, så det fyller väl sin nytta tänker jag och vi har inte riktigt tid att tänka på trädgårdsskötsel just nu.
Eventuellt tänkte jag göra ett provisoriskt sommarhönshus av köksfarstun i gammelstugan så att de kan gå rakt ut i fruktträdgården och sprätta fritt bland gräs och buskar. Det riktiga hönshuset i ladugården gränsar precis till skogen så jag vågar inte släppa ut dem ur hönsgården för då blir de rävmat direkt. Det går verkligen ingen nöd på dem i dagsläget heller, men det vore kul om de kunde gå helt fritt under uppsyn.
Grannen var väl inte helt övertygad om mitt förslag, han är rädd att de springer runt och skitar ner och låter, men har lovat att ge dem en chans och om de är till besvär åker de ut i ladugården igen.
Inne börjar vi äntligen (!!) se resultat. Golvvärmen och elen/spottarna är bara att koppla in när det är klart, vi har grundmålat tak och väggar en gång och ska gå på det igen här ikväll eller imorgon. Senare i veckan börjar vi tapetsera där tapeter ska upp och montera köksstommarna. Jag ska iväg och hämta tapeter nu ikväll, lägger in bild på dem i inläggen nedan.
Kakelsättaren/han som ska lägga tätskikt i badrummet kommer nån gång i sommar så det dröjer väl lite men annars kan sambon göra det mesta nu med golv, tapeter, bröstpanel, lister och köket. De ska dessutom komma och installera en AC här framöver (ett krav från en höggravid i sommarvärmen...). Mycket är det givetvis som återstår och herregud vad pengar vi har lagt det senaste året, men jag hoppas att det blir fint till slut
.
Bifogar bilder i flera inlägg, kan bara få in en per post så ni får scrolla vidare om det blir segt
Första bilden föreställer allrum/matdel/kök.
Köket kommer vara placerat som ett L utmed de bakre fönstren och till höger om murstocken.