I helgen får vi vårt hus
Jag erbjöd att vi gör i ordning trädgården själva innan hyresgästen flyttar, eftersom hon aldrig skulle hinna klart annars. Helt ärligt tror jag inte hon hade tänkt fixa trädgården heller, trots att det stod i kontraktet
Men, nu fick vi i alla fall möjlighet att börja med trädgården redan igår
Jag gick loss med röjsågen, dels runt om alla byggnader men även runt häcken, de delar av trädgården som numera är äng och utmed kantstenar, stängsel och land. Det tog några timmar..
Vi börjar med att riva badrum och en vägg på ovanvåningen så att vi kan komma igång med nybygge där, när vi rivit så får sambon koncentrera sig på snickeriet och jag tar tag i resten utvändigt
Typ tak- och fasadtvätt, lite målning, grusgångar/grusplan, den gula lekstugan ska forslas bort och balkong och uteplats ska skuras. Dessutom ska vi ju bygga ut garaget med hundhus och hundgårdar, så det ska grävas och gjutas till det
Det kommer förhoppningsvis en grävmaskin hit nästa vecka, den ska även få rensa upp rejält bland buskarna som en gång varit trädgård och numera är ett... härje
Det ska in lite nya fönster också, anläggas trädgårdsland och sättas staket. Vi har nog att göra under semestern
Jag hoppas även på att kunna börja måla och tapetsera invändigt rätt snart