Professionella distansryttare?

L

Leola

...finns det sådana? Alltså sådana som har anläggning och som rider in/till hästar, tar emot träningshästar och tävlar på heltid. Det fins ju inom alla de andra grenarna men hur e det med distansen?
:rofl:
//Malin

Tar denna tystnad som ett nej...
Satt och funderade på att det skulle vara roligt att ta med sin häst och åka och jobba hos en distansryttare ett tag. Se hur det går till med träning och tävling och allt runt omkring.
Cramizzar Malin

Finns ett distansstall utanför hörby har jag för mig. Dom är tränare inom distansen iallafall. Men minns inte namn eller något, har bara sett det någostans som hastigast.

Ingrid Boström i Stockholm har ju flera distanshästar och har även haft minst en anställd vad jag vet. Men det är ju inte hennes yrke, och såvitt jag vet är det bara hennes egna hästar hon tränar, men iallfall ett stall där det finns flera hästar och mycket kunskap.

Louise Hermelin är en av de mest kända uppfödarna, hon har en mindre skala hästar nu såvitt jag vet.

Jag tror inte det finns något proffessionellt distansstall i sverige, iallafall inget som lever på sporten. I utlandet finns det flera professionella som tar emot för träning och lever på distanssporten (ofta även galoppen), bland annat i frankrike av flera länder.

Neywaz --->
Tror du att Ingrid eller Louise tar emot folk (+ häst) för att jobba/träna och lära sig distans? Eller vet du var man får tag på mailadress till dem?
//Malin

Jag vet att båda har gjort det iallafall, om de gör det nu har jag ingen aning om. (inte heller om de tar emot folk med egen häst men fråga kostar inget)

Ingrids och Louises nummer/mailadresser har jag inte men de kan du kanske få av tex addi som har distanstidningen??? (heter Geshira här)

Liknande trådar

Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 297
Senast: escodobe
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 494
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 934
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar