Professionella distansryttare?

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Leola
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 413
L

Leola

...finns det sådana? Alltså sådana som har anläggning och som rider in/till hästar, tar emot träningshästar och tävlar på heltid. Det fins ju inom alla de andra grenarna men hur e det med distansen?
:rofl:
//Malin

Tar denna tystnad som ett nej...
Satt och funderade på att det skulle vara roligt att ta med sin häst och åka och jobba hos en distansryttare ett tag. Se hur det går till med träning och tävling och allt runt omkring.
Cramizzar Malin

Finns ett distansstall utanför hörby har jag för mig. Dom är tränare inom distansen iallafall. Men minns inte namn eller något, har bara sett det någostans som hastigast.

Ingrid Boström i Stockholm har ju flera distanshästar och har även haft minst en anställd vad jag vet. Men det är ju inte hennes yrke, och såvitt jag vet är det bara hennes egna hästar hon tränar, men iallfall ett stall där det finns flera hästar och mycket kunskap.

Louise Hermelin är en av de mest kända uppfödarna, hon har en mindre skala hästar nu såvitt jag vet.

Jag tror inte det finns något proffessionellt distansstall i sverige, iallafall inget som lever på sporten. I utlandet finns det flera professionella som tar emot för träning och lever på distanssporten (ofta även galoppen), bland annat i frankrike av flera länder.

Neywaz --->
Tror du att Ingrid eller Louise tar emot folk (+ häst) för att jobba/träna och lära sig distans? Eller vet du var man får tag på mailadress till dem?
//Malin

Jag vet att båda har gjort det iallafall, om de gör det nu har jag ingen aning om. (inte heller om de tar emot folk med egen häst men fråga kostar inget)

Ingrids och Louises nummer/mailadresser har jag inte men de kan du kanske få av tex addi som har distanstidningen??? (heter Geshira här)

Liknande trådar

Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 145
Senast: Pinus
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 372
Senast: escodobe
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
866
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 491

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka