Corax
Trådstartare
Just nu har jag har ett stycke ettårig hingst (halvblod)och ett stycke liten fd fångshettis på lösdrift (inte min). Jag har försökt beta in min hingst efter bästa förmåga men han vill inte gå själv i sin gräshage även fast den angränsar till den andra där shettisen går. Det går bra vissa dagar men aldrig längre än en timme, sen börjar han springa.
Jag har betat mycket för hand men det räcker ju inte.
Nu vet jag inte alls hur jag ska göra och betesutsläppet närmar sig med stormsteg.
Och att låta shettisen gå på gräs är ju som att be om fång. Eller skulle det kunna gå om han hade munkorg?
Helst vill jag ju inte ens att shettisen ska så mycket som ens titta på gräs men hur sjutton ska man göra??
Hur har ni med fångshettisar gjort? Har de kunnat gå på gräs med munkorg eller har ni helt sonika undvikit det(vilket jag själv hade gjort om jag haft fånghäst)?
Jag har betat mycket för hand men det räcker ju inte.
Nu vet jag inte alls hur jag ska göra och betesutsläppet närmar sig med stormsteg.
Och att låta shettisen gå på gräs är ju som att be om fång. Eller skulle det kunna gå om han hade munkorg?
Helst vill jag ju inte ens att shettisen ska så mycket som ens titta på gräs men hur sjutton ska man göra??
Hur har ni med fångshettisar gjort? Har de kunnat gå på gräs med munkorg eller har ni helt sonika undvikit det(vilket jag själv hade gjort om jag haft fånghäst)?