Problem med ljus

Masqueradee

Trådstartare
Jag har ett ljus från Yankee Candle i mellanstorleken (tror jag) som jag älskar, men jag får det verkligen inte att brinna bra!
Hur jag en gör, böjer veken, klipper av när det bildas en "klump" högst upp etc så brinner det oroligt och sotar. Är det någon här som vet vad jag gör för fel?

Jag har två ljus från yanke candle och jag trimmar veken kort, men ändå så sotar dom som sjutton. kanten är helt svart av sot på båda. Det jag hört att man ska göra är att köpa sånt där lock med ett stort hål i som du lägger ovanpå kanten som gör att ljuset bränns ner jämnt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 822
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 455
Senast: Thaliaste
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
609
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka