Problem med kortbetalningar idag? Måste börja ha mer kontanter på mig..😇

Jag vet att Ica här råkade ut för problem med kortterminalerna får några veckor sen, men inget som återkommit. Tror det var något i stil med att de ej var online, men de lyckades ta offline betalningar.

Häromkring har allt fler och fler butiker valt att ta bort kontantbetalning med tanke på att det var ett rån förra veckan med dödlig utgång. Själv gillar jag inte att ha kontanter på mig, men kan se dilemmat när kortterminalerna strular ja..
Alltså oftast så tänker jag bara otur, får återkomma annan dag, men just denna veckan var det där det sista jag behövde 😇.
Jag känner mig nog faktiskt inte så orolig för att ha just kontanter. Mobiltelefon, kort etc och sådant man går runt med kan ju vara värt lika mycket och mer ändå?
 
Alltså oftast så tänker jag bara otur, får återkomma annan dag, men just denna veckan var det där det sista jag behövde 😇.
Jag känner mig nog faktiskt inte så orolig för att ha just kontanter. Mobiltelefon, kort etc och sådant man går runt med kan ju vara värt lika mycket och mer ändå?
Jag är inte orolig över att ha kontanter, tycker bara det är jobbigt att ha koll på speciellt sen de bytte till nya mynt. Mycket smidigare med kort.
 
Kort har fungerat fint idag, men troligen är det väl den leverantör deras kortmaskin är kopplad till som hade strul och det kan mycket väl gälla fler butiker - de som har samma leverantör. Vi har till och från haft strul den senaste tiden och är det terminalerna som strular så spelar det ingen roll att man har olika kort och att det brukar funka. Det är det här som är risken när vi har ett kontantlöst samhälle där nästan ingen har kontanter och nästan ingen vill ta emot/hantera kontanter, msn är så himla beroende av att tekniken funkar alltid.
 
Jag var i en butik som inte kunde ta kort idag. Det fungerade dock i grannbutiken och i bankomaten bredvid, så det var ytterst lokalt där.
 
Dollarstore i vår stad (nämner inte vilken pga vill ej avslöja för mitt offer i Secret Santa :angel:) kunde inte ta emot kortbetalningar idag, enbart kontanter.
 
Dollarstore i vår stad (nämner inte vilken pga vill ej avslöja för mitt offer i Secret Santa :angel:) kunde inte ta emot kortbetalningar idag, enbart kontanter.
Då var det Dollarstores kortsystem då gissar jag. Vilket de nu använder. Då var det nog det de menade med hela Sverige då.
Du och jag bor såvitt jag vet inte i samma stad iaf 😁
 
Så var det på Dollarstore i min "stad" idag också, efter 17 någon gång. De satte upp en skylt på dörren.
 
Vi hade ett par problem med det igår, så de kundenra det gällde fick betala med swish istället. (jobbar INTE på Dollarstore :) )
 
Senast ändrad:
Jag handlade på Willys med mitt Länsförsäkringar -Visakort. Inga problem. Gick sen ut och försökte handla i korvkiosken utanför, men kortet funkade inte och killen som jobbar där sa att Länsförsäkringars kort inte fungerade där idag, och tjej i kön sa att det var samma sak på Jysk. Swishade istället och pengar fanns det på kortet. Verkar variera lite?
 
Stressad som en blådåre är jag inne i en butik för att fixa de sista julklapparna idag, innan jag åker till jobbet.
Hittar ungefär vad jag tänkt mig, så skönt. Tills jag kommer till kassan där de säger att inga kortbetalningar funkar nu. De påstår att det är hela Sverige det även i andra butiker.
Hittar inget om det i nyheterna och där brukar det vara uppe snabbt.
Ofta är det väl en banks kort som strular?
Kan ju bli väldigt kaos om ingen kan köpa någonting så nära jul.
Har ni betalat med kort sedan 12.35?

Hade några hundra kontanter så fick med en sak till varje person åtminstone men inte som jag tänkt.

Det var problem med, inte bara kortterminalerna, utan hela internet flera timmar igår.

Någon hade råkat gräva en en kabel till en stor internetleverantör viket gjorde att många butiker fick problem, i hela Sverige.

I vissa butiker funkade allt utan problem men det berodde på att de använder en annan Internetleverantör som hade turen nog att få ha sin kabel hel 😁
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 544
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp