Problem med kortbetalningar idag? Måste börja ha mer kontanter på mig..😇

Cattis_E

Trådstartare
Stressad som en blådåre är jag inne i en butik för att fixa de sista julklapparna idag, innan jag åker till jobbet.
Hittar ungefär vad jag tänkt mig, så skönt. Tills jag kommer till kassan där de säger att inga kortbetalningar funkar nu. De påstår att det är hela Sverige det även i andra butiker.
Hittar inget om det i nyheterna och där brukar det vara uppe snabbt.
Ofta är det väl en banks kort som strular?
Kan ju bli väldigt kaos om ingen kan köpa någonting så nära jul.
Har ni betalat med kort sedan 12.35?

Hade några hundra kontanter så fick med en sak till varje person åtminstone men inte som jag tänkt.
 
Jag betalade med kort kring halv ett, om det var före eller efter 12.35 kan jag inte säga säkert dock.
 
Stressad som en blådåre är jag inne i en butik för att fixa de sista julklapparna idag, innan jag åker till jobbet.
Hittar ungefär vad jag tänkt mig, så skönt. Tills jag kommer till kassan där de säger att inga kortbetalningar funkar nu. De påstår att det är hela Sverige det även i andra butiker.
Hittar inget om det i nyheterna och där brukar det vara uppe snabbt.
Ofta är det väl en banks kort som strular?
Kan ju bli väldigt kaos om ingen kan köpa någonting så nära jul.
Har ni betalat med kort sedan 12.35?

Hade några hundra kontanter så fick med en sak till varje person åtminstone men inte som jag tänkt.

Min kortenhet fungerar prima!
 
Jag hade velat prova mitt Visa-kort för det är sällan de inte går om inte själva terminalen är svart, men det var i alla kassor så. Men jag hade verkligen inte tid att bråka 😒.
Volvobanken brukar ofta fungera väldigt stabilt för mig.
 
Stressad som en blådåre är jag inne i en butik för att fixa de sista julklapparna idag, innan jag åker till jobbet.
Hittar ungefär vad jag tänkt mig, så skönt. Tills jag kommer till kassan där de säger att inga kortbetalningar funkar nu. De påstår att det är hela Sverige det även i andra butiker.
Hittar inget om det i nyheterna och där brukar det vara uppe snabbt.
Ofta är det väl en banks kort som strular?
Kan ju bli väldigt kaos om ingen kan köpa någonting så nära jul.
Har ni betalat med kort sedan 12.35?

Hade några hundra kontanter så fick med en sak till varje person åtminstone men inte som jag tänkt.
Jag har både varit på VC och på Ica idag och betalat med kort inga problem... skulle snarare tro att det är ett lokalt problem.
 
Jag har både varit på VC och på Ica idag och betalat med kort inga problem... skulle snarare tro att det är ett lokalt problem.
Blir lite irriterad på om butiken påstår saker utan grund eller vetskap hur det ligger till. Men jag uppfattade det som att det pajade ungefär när jag kom till kön.
 
Har tagit betalt med flera kortköp idag och *peppar peppar* har det inte varit några problem. Kanske är hos något specifikt kassasystem det strular.
 
Stressad som en blådåre är jag inne i en butik för att fixa de sista julklapparna idag, innan jag åker till jobbet.
Hittar ungefär vad jag tänkt mig, så skönt. Tills jag kommer till kassan där de säger att inga kortbetalningar funkar nu. De påstår att det är hela Sverige det även i andra butiker.
Hittar inget om det i nyheterna och där brukar det vara uppe snabbt.
Ofta är det väl en banks kort som strular?
Kan ju bli väldigt kaos om ingen kan köpa någonting så nära jul.
Har ni betalat med kort sedan 12.35?

Hade några hundra kontanter så fick med en sak till varje person åtminstone men inte som jag tänkt.
Jag handlade 12.40. Gick fint. Men jag har alltid kontanter med. Tar ut någon tusing eller två i månaden i den lokala Bankomaten. Är så rädd att den ska försvinna. :)
 
Jag handlade 12.40. Gick fint. Men jag har alltid kontanter med. Tar ut någon tusing eller två i månaden i den lokala Bankomaten. Är så rädd att den ska försvinna. :)
Ja, jag sa just det till maken, att jag får nog börja att alltid ha någon tusenlapp i plånboken. Nu hade jag 300 bara.
Men då vågar jag tro att jag kommer kunna köpa en läsk åt mig själv innan jobb i alla fall 😇. Om inte tåget blir sent förstås..
 
Har inte handlat idag men hänt mig 3 gånger under senare halvåret att jag inte kan använda kortet eller om jag behövt föra över pengar till kortet. Har levt kontantfritt i många år men nu vågar jag inte det längre.
 
Ja, jag sa just det till maken, att jag får nog börja att alltid ha någon tusenlapp i plånboken. Nu hade jag 300 bara.
Men då vågar jag tro att jag kommer kunna köpa en läsk åt mig själv innan jobb i alla fall 😇. Om inte tåget blir sent förstås..
Hahaha, men då dyker ett annat problem upp. Många butiker tar inte emot kontanter längre! :crazy:
 
Har inte handlat idag men hänt mig 3 gånger under senare halvåret att jag inte kan använda kortet eller om jag behövt föra över pengar till kortet. Har levt kontantfritt i många år men nu vågar jag inte det längre.
Jag har tre kort, två olika banker. Så det brukar alltid lösa sig. Men idag fick jag liksom inte ens chansen..
 
Det var en anställd som började koppla ur deras sladdar för att boota om systemet. Då det en annan som kom och sa att det inte var någon idé för det var hela Sverige. Man undrar ju om det funkat förut..
Nåväl, ska sluta vara upprörd över det nu. Men innan jag hann räkna pengarna i plånboken så gick pulsen högt för jag visste verkligen inte när jag skulle hinna tillbaka.
 
Blir lite irriterad på om butiken påstår saker utan grund eller vetskap hur det ligger till. Men jag uppfattade det som att det pajade ungefär när jag kom till kön.
Jag vet att Ica här råkade ut för problem med kortterminalerna får några veckor sen, men inget som återkommit. Tror det var något i stil med att de ej var online, men de lyckades ta offline betalningar.

Häromkring har allt fler och fler butiker valt att ta bort kontantbetalning med tanke på att det var ett rån förra veckan med dödlig utgång. Själv gillar jag inte att ha kontanter på mig, men kan se dilemmat när kortterminalerna strular ja..
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 544
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp