Problem med dressyrdomare

trottoarbonden

Trådstartare
Har ni haft problem med dressydomarna ?

En kompis fick kommentaren 'vilken ful häst' av dressydomaren nyligen då hon red fram inför dressyren.

Känner ni att ni blivit illa behandlade av domarna ?
Hur hanterar man detta ?

Sv: Problem med dressyrdomare

Nej, jag har bara sanslöst snygga hästar ;)

Men skulle det hända så skulle jag anmäla domaren på stört!

Jag skulle ta en kopia på protokollet med kommentaren och skicka detta tillsammans med ett formellt brev till svenska ridsportförbundet där jag ifrågasätter domarens rätt att få kalla sig domare.

Att kränka någon är till och med straffbart och jag tycker inte att sådana här personer ska få dömma överhuvudtaget.
Hur många ekipage fick dåliga poäng bara för att hästen inte föll domaren i smaken???
Sanslöst och oprofessionellt! :mad:

Som jag uppfattade det var det en muntlig kommentar?
Riktigt dålig stil tycker jag. Tråkigt att inte ens domarna kan uppföra sig på en tävlingsplats...
Är ju förståeligt om alla inte har samma personlig smak när det gäller hästar. Men som domare har man ju tagit på sig uppgiften att sitta och titta på en rad olika ekipage av väldigt skiftande slag. Då måste man åtminstone vara lite öppensinnad och försöka se alla ekipage objektivt, inte dömma ner för att en häst är skäck osv. Trist!

Jag skulle ta en kopia på protokollet med kommentaren och skicka detta tillsammans med ett formellt brev till svenska ridsportförbundet där jag ifrågasätter domarens rätt att få kalla sig domare.

Att kränka någon är till och med straffbart och jag tycker inte att sådana här personer ska få dömma överhuvudtaget.
Hur många ekipage fick dåliga poäng bara för att hästen inte föll domaren i smaken???
Sanslöst och oprofessionellt! :mad:

Var kommentaren skriftlig? :eek:
Då behövs inga fler kommentarer :grin:

Det var muntligt och det var på Gärds, så kan ni som var där räkna ut vem det var som kläckte ur sig detta.

Tråkigt att de inte kan vara lite mer objektiva. :(

Liknande trådar

Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
505
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 609
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 460
Senast: morgaine
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 064
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar