Problem, flytt med katt

Sparvoga

Trådstartare
Ska till å flytta o har två katter, varav den ena är väldigt känslig för förändringar. Kommer någon o hälsar på sticker han å gömmer sig eller också sticker han ut om han får chansen. Behöver bara vara att jag möblerar om, att det står en kartong han inte känner igen så törs han inte gå in, får bära in han (om jag lyckas locka honom till mig) å när jag fått in honom sticker han å gömmer sig. Han är även bra på att vandra ganska långt även fast han varit kastrerad sen liten. Så jag vet inte om jag ens kan ta med honom vid flytten, tycker synd om han när han blir så rädd o nervös. Har ett alternativ o det är att fråga min nuvarnade hyresvärd om han får bo kvar hos dom, där brukar han vara ändå ibland. Ska inte flytta så långt (7km) men jag är rädd att han ska dra iväg därifrån om han flyttar med.
Han är 6år och har bott på nuvarande stället i över 5 år...

Vad tror ni??

Sv: Problem, flytt med katt

Är han van att vara ute är risken stor att han återvändeer till sitt gamla revir. Därför skall du inte släppa ut honom de första veckorna tills han bott in sig. Promenader i sele därefter ett tag.

Men. Kan han inte få bo hos hyresvärden under själva flytt-tiden? Så han slipper iaf den stressen? Och sedan tar du över honom när allting är förberett i den nya lägenheten.

Annars hade jag föreslagit att han får bo i badrummet några dagar... Men hyresvärden blir super.
Jag tror inte du behöver omplacera honom för gott.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 424
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 307
Senast: Enya
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 321
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka