PROB-serien

Draumsyn

Trådstartare
Hej
Jag skulle vilja höra era synpunkter om prob-serien, hur bra de funkat/inte funkat för era hästar.
Fungerar det bra på eksemhästar?
Andvänder ni i förebyggande syfte?
Andvänder ni deon, schampot eller oljan?

Tacksam för svar då jag är nyfiken på denna serie, har själv i princip bara hört bra saker om den. :)

Sv: PROB-serien

En häst i stallet som har eksem (första sommaren med eksem) var enormt övekänslig mot det, han kliade sig ännu mer. På min kille har jag inte vågat prova, då jag vet att han är känslig mot sånt. Jag kör med horsol (rekommenderas) på honom som är milt och det funkar bra på honom.

Hästen som var överkändlig hade dom tvättat med schampo, droppat i olja och sprutat på deo tror jag.
Min tränare använder prob på alla sina eksemhästar och på dom funkar det jättebra. Så det är väl från häst till häst. Men jag har mest hört gott om det.

Lycka till,

Jo, som sagt man får nog testa på en liten plätt först och se om hästen reagerar på det...

Lite komiskt bara ett par timmar efter jag skrivit mitt förra inlägg så fick jag ett paket med
lite grejjor och även ett informationsblad om PROB serien :p

Jag har använt probdeon under sommaren och har inte tyckt den har hjälpt mer än något annat uselt insektsmedel som går att köpa i affärerna:devil:

Probserien funkar super på min häst. Första sommar med eksemhäst o jag schamponerade henne 1 gång i veckan och använde oljan överallt där hon fick symptom ca 4 ggr i veckan. Mkt drygt och lättjobbat. Kommer köra samma nästa år..

Jag älskar prob! Det är funkat toppen på min eksemhäst! Det är klådstillande och förebyggande mot eksem! I år har jag använt proboljan ibörjan varje dag med trappat ner till ca var tredje dag, men om det verkat som om han varit irreterad av insekter så har jag haft på det oftare. Schampot har jag försökt o använda ca 1 gång i veckan, men det blev nog inte riktigt så ofta. Inget deo i år (körde med annat) men använde det förra året och det var väl okej. Kommer antagligen köra med deon nästa år iallafall.

Min eksemhäst har inte visat något eksem alls, inga sår, ingenting! Han har gått ute på lösdrift hela sommaren (med täcke) och varit symptomfri! Jätte härligt! Förra sommaren använde jag också prob, och då var han också symptomfri! Så prob-produkterna rekomenderas varmt!!! :D

PMa om du vill se bilder på före/efter... ;)

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Squie
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 575
Senast: Ceta
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 607
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar