Pris på vagn?

Sv: Pris på vagn?

Ja men då har du nog fått fatt i en som är nästa modell. Har för mig att den har nån form av handtag där bak *hmm* Inte helt säker dock.
Jättebra vagn är det i vilket fall som!!! :D

I slutet av denna vecka, el i börja på nästa, åker jag upp för att köpa vagnen!! Jippi!!

I slutet av denna vecka, el i börja på nästa, åker jag upp för att köpa vagnen!! Jippi!!

Hoppas du ska trivas med din vagn! Men det tror jag nog.
Köpte en liknande Cämz ifjol, min var något skabbigare bara, den hade nog fått jobba lite den vagnen :angel:
Men jag är helnöjd med den.:love:

Visst en flå ny hade säkert varit bättre, men för min nivå så är den bra. :)

Nu har jag köpt vagnen, o tagit kort!
Den måste tvättas, stått i blivit dammig o så i ett par år, men här kommer bild på den!
12377312.jpg

Har en fråga, vart sitter " märket" på en sån här vagn? Den här är tydligen ommålad, så risken finns ju att märket är "borta".

Snygg vagn :) Märket brukar (vad jag vet) sitta på sidan under kuskbocken, ungefär där man ser att det står något skrivet nu.

Jag ska ha vagnen till min shire, som dock inte är inkörd ännu!! Men jag längtar till den dag hon är det!
Nussikan, jag ska titta om jag ser nåt..
Det som står skrivet nu ska jag ta bort, det står Susanne Säbb, Sweden, men det är ju fel! Nu måste det ju stå mitt namn o hästens eller nåt!

WOW! Den är ju kanonsnygg!!!:bump:

Vad är det för märke du letar efter?

Det står fortfarande Alexandra Ljung... *oj har visst glömt hela namnet* :o på min.
Funderar på att ta bort det och bara ha kvar SWEDEN, ska ju nog inte ut å tävla nått så!
Men Troed, som man träffar ibland här på anläggningen, sa att det fanns att fixa nya klistermärken till vagnen hos någon här i byn! *smidigt*
Det gamla skulle visst vara lättast att få väck med en varmluftspistol! *tips*

Tänkte ha lite vård av vagn när jag ha semester så då blir det storbad och lite ny färg, iaf där den gamla är avskavd, å lite smörjning oxå kanske :D

Jag tänkte bara att jag skulle se om det står troed hansen på den nånstans, men den är visst ommålad, så det står säkert inte..
Menar du att det finns klistermärken som det står Troed Hansen på?
Vad använder du för färg när du målar?
Allra helst skulle jag vilja attmin vagn var grön med gula ränder.. Gulgrönt är min hästs färger..

Jag tänkte bara att jag skulle se om det står troed hansen på den nånstans, men den är visst ommålad, så det står säkert inte..
Menar du att det finns klistermärken som det står Troed Hansen på?
Vad använder du för färg när du målar?
Allra helst skulle jag vilja attmin vagn var grön med gula ränder.. Gulgrönt är min hästs färger..

Hmm... Tror faktiskt inte att han har någon symbol eller så. Har iofs inte kollat så noga! :p

Nä, det finns så man kan beställa nya klistermärken med ens eget namn på. Istället för Susanne Säbb eller vad det stod på din.
Namnet som står där e ju bara för att "göra reklam" för kusken så att säga.

Har inte målat min vagn innan, har bara haft den i knappt 1 år. Men Troed har nån färgkod man kan få så ska det bara vara att gå till närmsta färgbutik och be dom blanda.
Har inte undersökt det närmre-frågade mest honom lite snabbt när jag stötte på honom precis efter jag köpt vagnen och hade planer på att fylla i färgen-har inte kommit längre än så på ett år! :cool::D

Men han är på anläggningen lite då och då så om jag ser honom så kan jag ju fråga honom lite igen och meddela dig oxå! :)

Är oxå sugen på att måla/lacka om min helt! Vill ha min mörkt skogsgrön, fast det lär jag nog varken orka eller ha råd med så den får nog vara vinröd ett tag till!:D

Det heter han kanske ja! Har sett lite olika varianter på det, men nu vet jag! Tack för det!!
Vill gärna veta om färger mm, blir glad om du kollar upp det!! Gärna grönt..
Men som du säger, det får nog vara vinrött ett tag till gissar jag på! Ondrar vad det kostar att måla om? jag antar att man får lämna in den på lackering? Penselmålning blir ju inte såå snyggt gissar jag.

Yes, yes! Ska försöka komma ihåg att fråga nästa gång jag ser honom! :)

Ska man måla om hela vagnen i ny färg e ju frågan ja om man inte får lämna in den nånstans... Men att bara fylla i där det är skavt och slitet kan man säkert göra snyggt själv med en pensel! :)

Vilka snygga och härliga vagnar ni har, här på Nya Zeeland finns det knappast några andrahands vagnar (och Nya med för den delen) att få tag på.
Jag vet ingen som tillverkar dem här. De flesta är importerade "Dyrt"
Så om någon vet var jag kan få tag på ritningar till en Rockard skulle jag bli jätte Glad.

Min kompis var o tittade på en Troed vagn idag (10 år gammal), han skulle ha 12 500 för den!!! Billigt el?! Hon tog den direkt. Han har haft den sen den var ny, tävlat tre år sen har den bara stått. Har inte sett den själv, men kompisen sa att den var fin. Vilket kap!

Det roliga var att hon skulle ner o se på oss när vi tävlade seriekörningen i Krapperup. O då får hon syn på en annons om en maratonvagn. Det var funktionskontrollantens vagn så hon bokade ett möte efter tävlingen. När hon kom till gården o såg vagnen så kom det en bil med någon som oxå skulle se på den, försent dock. Snacka om att ha flyt! Tur att hon är en trogen supporter!

Och jag som tyckte min var billig, gav 3000 mer för den! Ibland ska man ha flyt helt klart! Jag är ändå nöjd med mitt köp.

Liknande trådar

Utrustning Någon som har en bra säkerhetsväst till rimligt pris att rekommendera? Gärna runt 1500:- ☺️ Har inte så mkt erfarenhet av västar men...
Svar
1
· Visningar
211
Senast: Fiorano
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
492
Senast: yamyam
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V