PRIS på SOMMARBETE!

T

Tvistjarna

Vad betalar ni för att ha eran häst på sommarbete!?
Hur mycket betalar ni i månaden eller för hela sommmaren??
Är de billigt eller dyrt de ni betalar? m.m.!
Vill ja så många svar som möjligt :d

Sv: PRIS på SOMMARBETE!

500:-
Då ingår jättestora hagar, mineraler, tillgång till stallet, tillsyn 3 ggr per dag och volt.

Okej! betalar du de per månad eller för hela sommaren? ;)

då ingår tillsyn, volt och tillgång till stall. bra bete och helt ok stora hagar.

Senast ändrad:

Vi betalar 200 kr per häst i månaden. Då ingår vatten. Allt annat får vi fixa. Tex stängsla och sånt. Tycker att det beror lite på vad det är för hage och så när man ska ha sommarbete, storlek och så.

600 kr i månaden blir det nu under betesperioden, dvs samma som kallhyran för boxen.

Ungefär 1750 kr/mån. Då ingår marken hästen går på och stängsel.

Ingen tillsyn eller vattning, det sköter jag själv. :D

/Sara - antagligen Bukes mest oekonomiska användare :rofl:

jag tror att jag kommer få betala 800kr/månad men något annat har jag inte hört, då ingår vitaminer/mineraler, salt, betfor, vatten och tillsyn hjälps vi åt med, vi fyller på vatten när vi ser att det börar ta slut och slänger ett öga så alla hästarna verkar ok, när vi är där.just det tillgång till stall och paddock. Stora fina hagar.

Förra sommaren betalade jag 1000 kr/månad, då ingick daglig tillsyn, vatten, stängslat, el, JÄTTEhagar, en lösdrift att gå in på samt eftersom de gick där fram till november även halm, hö och kraftfoder sista månaderna.
Denna sommaren (annat ställe) blir det nog ca 800 kr för hela sommaren, från på lördag tom kanske sept eller längre beroende på om vi ska bygga lösdrift på detta ställe. Då ingår el, staketstolpar, stora hagar+lite skog och vatten, vi får stängsla ihop med ägaren och stå för tråden. Finns tillgång till box om det skulle bli oväder. Lite mer jobb nu och inte riktigt så härliga hagar, fast helt ok jag menar de andra hagarna var lite väl stora, ca 20 min promenad genom hela hagen då.
MVH/Gismo.

Förr har vi haft andras hästar här under sommaren. Då har det ingått följande:
*Stora gräshagar med skog och öppna fält, självklart elstaket
*Tillgång till box vid behov, ex om det var riktigt oväder
*Vattenpåfyllning dagligen

Detta tog vi 100kr/häst varje månad.

Vi tog 500 kr under somrarna. Hagar på 3 resp 4 ha, vind/regnskydd i båda hagarna, tillsyn, vatten, stängsel osv osv, stallplats vid totalgalet väder (alt. om det var jättevarmt och mycket insekter).

samma pris som på vintern eftersom jag står i det stallet och kan nyttja boxen om jag vill.
just nu 550 kr nästa år blir det nog 750 för då har de byggt klart.

taccotad skrev:
Förr har vi haft andras hästar här under sommaren. Då har det ingått följande:
*Stora gräshagar med skog och öppna fält, självklart elstaket
*Tillgång till box vid behov, ex om det var riktigt oväder
*Vattenpåfyllning dagligen

Detta tog vi 100kr/häst varje månad.

Ojj va billigt och bra :d

vi har 6 ha bete, platt med en träddunge...
de som hyr boxplats vintertid fortsätter betala 600:- i månaden även på sommaren. de som kommer på bete och hjälper till med vattenfyllning och tillsyn av sin egen häst betalar 400:-/mån. de som vill ha "fullservice" med tillsyn, saltsten, vatten osv betalar 800:-/mån. betesgästerna har tillgång till ridbana, men stall endast vid hovslagare /veterinär.

MIn häst ska gå på två olika beten den här sommaren, det första åket han till igår. Där går han med en annan häst. Jag betalar inget för betet, det som ingår är fodring, tillsyn flera ggr per dag, vattning, omstängsling vid behov, samt motion.

Han fick åka dit mest för att den andra pållen ville ha sällskap å min pålle ville åka på rekreationsläger på landet.. :)

Bete nr 2 är också gratis, sällskap av två andra hästar även här ingår allt utom motion som jag då sköter själv.

Tror att jag lyckats hitta det bästa betet till min pålle i sommar. :)

Stall 1: Gratis för det var grannens lägda och den höll på växa igen så han tyckte det var jättebra att någon gick och betade där. Vi stod för stängsel/el/vatten/tillsyn. Stallet låg alldeles bredvid sommarhagen. Och det var ju jättebekvämt.

Stall 2: 600:-/mån, stängsel/el/tillsyn/vatten/tillgång till stallet ingick.

Stall 3: 100:-/mån, vi stod för stängsel/vatten/el/tillsyn...ej tillgång till stall.

Liknande trådar

Hästmänniskan Med anledning av diskussionen i en annan tråd (Vi som letar häst II) kände jag att jag ville fortsätta diskussionen om vad som är ett...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
5 374
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
17
· Visningar
1 720
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
13
· Visningar
1 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka