Pris på fölunge

Sv: Pris på fölunge

Jag har ett dräktigt sto som nu går på bete sen blir det lösdrift tills hon ställs på stall inför fölningarna.

Mitt eventuellt köpta föl kommer gå i en folk med unghästar tills det är dags för inredning. Fölet som kommer få samma uppväxt. Sen kommer de ju hanteras vid verkning och vac.

Sv: Pris på fölunge

Och jag säger precis tvärt om - passa dig för de som har pysslat och hanterat sina föl dagligen. Risken för en överhanterad unge är stor och de är måttligt roliga sen.

En som gått i flock med jämnåriga är det bästa. De bör ha gjort basics som man behöver göra typ - vaccinera, verka, visiteras och ev gå i snöre är alldeles tillräckligt

:bow: 12345678

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: Raderad medlem 149793
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 472
Senast: Thaliaste
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 261
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12