Pris på amatörhäst?!

Piffpuffen

Trådstartare
Jaja innan någon här kommer tjatande om att det varierar så JA jag vet.
Det jag funderar på är vad man ska räkna med att behöva lägga för att köpa en hyfsad amatörhäst.
Dvs den ska vara OK i huvudet och inte skadad. Startad ett antal gånger så det har rutin och helst hyfsad på att springa så klart;)

När jag kollat runt lite finns det ju ifrån 10 000 upp till 150 000.
Tyvärr har jag inga 150 000 men lite mer än 10 000:D.

Ni som har bättre koll än mig...Hur mycket ska jag råna spargrisen på?

Sv: Pris på amatörhäst?!

När jag började rida amatörlöp/träna letade jag hästar för ca 25-35 000 kr (+moms). I den priskategorin hittade jag flera hästar som har varit kanon att börja med och några finns fortfarande kvar i stallet ;). Visst kan man hitta fina hästar billigare men 10-15 000 kr hästarna brukar för det mesta vara knackiga och slitna... Har köpt ett par sådana också men då har jag lagt pengar på att "renovera" upp dem direkt.

Ja det brukar ju tyvärr vara så att en billig häst blir dyr i längden. (Om man inte har tur och lever i "tjejhästboksvärlden";), där drömhästen kommer till skänks från någon elakt hästgubbe:D)

Jag har räknat med att lägga runt 30 000 plus moms så det kanske inte är så galet tänkt då?!

Då tror jag du kan hitta något som du blir nöjd med!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 658
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 017
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 179
Senast: liiinnea
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 768
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka