pris för vet.besiktning?

Lena

Trådstartare
Någon som har uppgift vad det kan kosta att göra en vet.besiktning innan köp?
Hade veterinären här idag för just detta men kunde tyvärr själv inte närvara och min syster som deltog tänkte aldrig på att fråga om priset. Brukar få fakturaunderlag då distriktarna är ute men vet. hade tyvärr inte någon dator med sig i bilen idag så det kommer först med fakturan.

Kanske ska tillägga att det är köparen av hästen som önskat vet.besiktning och ska stå för kostnaden om hon köper honom så hon skulle gärna också vilja veta vad summan kan bli. Gällde alltså en gårdsbesiktning med allmän kontroll av hästens hälsotillstånd, böjprov och rörelseprov.

Sv: pris för vet.besiktning?

Alla gårdsbesitningar jag betalt har kostat runt 1000lappen.

okej, är det då för själva besiktningen eller är det inklusive ev. inställnings- och milavgift?

misstänkte att det var runt den summan det skulle röra sig om

Vi brukar betala mellan 700-2500 kr för gårdsbesiktning. Det är nog bäst du frågar den aktuelle veterinären, allt annat blir en gissning...

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag velar och behöver Bukes kloka råd och syn på saken och ber om ursäkt för ett lång och förmodat rörigt inlägg. Ett jobberbjudande...
Svar
9
· Visningar
2 010
Senast: Ajda
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 159
Senast: cirkus
·
Hästvård Varning för sjukt långt inlägg!! Håller på och ältar.. Har varit på återbesök hos vet idag och hästen är fortfarande halt. Jag...
Svar
19
· Visningar
5 212
H
Ekonomi & Juridik Har läst lite kring folks motiveringar och funderingar kring detta heta ämne just besiktning av en häst, oftast i samband med ev...
2 3
Svar
50
· Visningar
13 377
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud