Sv: Pris för privatlektion (dressyr)?
Dressyrdomare som dömer upp t.o.m MSV-nivå, jätteduktig som ser minsta lilla små felen man gör, är oerhört pedagogisk och duktig, bra på att förklara och som först och främst fokuserar på hur man inverkar som ryttare innan vi går även till hästen.
Hon tar 225:- på klubben för ca 40 min. Innan dess ska man ha ridit fram och hästen ska vara uppvärmd.
Nu färdig utbildad C-tränare i dressyr för ca 40 min så tar hon runt 200:- för ett ridpass. Hon är okej men inte jättebra, inte alls lika pedagogisk och bra som ovanstående. Men jag rider inte för henne längre, har dock gjort det.
I grupp med ca 3-6 st har jag också ridit för hon som nu blivit c-tränare.
Kostade då 85:-/lektion för 45 min.
Sen så rider jag lite lektioner för en tjej som har mycket egen erfarenhet, har ca 20 års häst och ridvana, utb. hästskötare, är duktig på att rida och tömköra m.m. Hon är dressyrinriktad och tävlar på MSV-nivå, har flera unghästar osv. Tar 100:-/gång på egen häst och det har varierat lite granna med hur många vi har varit, ibland har det bara varit jag och som mest har vi varit runt 3-4 stycken. Man rider 45-60 min.
Har dock fått en del privatlektioner gratis för henne då jag hjälpt henne i stallet, praktiserar där nu.