Pris för privatlektion (dressyr)?

R

R_P

Vad betalar ni för privatlektioner i dressyr? Jag betalar 200:- för ca 1 timmas ridning. Min instruktör är väldigt duktig och kunnig men har ingen utbildning. Lektionerna är kul och genomtänkta och jag tycker att min ridning har utvecklats med hennes hjälp. Tycker ni att 200:- verkar rimligt?

Sv: Pris för privatlektion (dressyr)?

ja det är rimligt. ja betalar samma pris för min tränare. dock tycker jag att lektionerna ofta är tråkiga men det har gett framsteg. rider man två får man dela på priset vilket är bra, alltså 100 kr var. :)

Betalar min tränare (dressyr) 200:- hon har gått hippologutbildningen, tycker att hon har givande och utvecklande lektioner. Dessutom kommer hon ut till stallet för det priset, jag behöver ej åka till henne, praktiskt.
Har tränat hoppning för a-tränare i grupp och då betalar man 375:-/gång och rider i en grupp om minst 8 ekipage.

Apo

Jag betalar 300 kr/45 minuter för min tränare, hon är utbildad C-tränare, MSV-domare och har själv tävlat Svår dressyr. För A-tränaren betalar jag 300 kr/30 minuter om jag rider ensam, om jag rider med någon annan betalar jag 250 kr/45 minuter.

Jag betalar 350 kr för 40 min.
Den ana tränaren är utbildad ridlärare och har själv tävlat Grand Prix. Den andra rider svårklass dressyr och skolorna ovan mark. De kommer till vårt stall och håller lektioner.
Åker jag till dem kostar det 300 kr.
Båda är väldigt kunniga och har en gedigen erfarenhet av ridning och olika sorters hästar och ryttare. De kompletterar varann jättebra. Jag är supernöjd!

rider för B-tränare, betalar 270 för 40 min

Jag tycker det värkar vara ett bra pris.

Jag betalar 450kr för en halvtimmes privatlektion i Dressyr.

Min tränare tar 160:- + 20 :- i resa för 30 minuters privatlektion.

känns det värt pengarna så!
men 200 låter som ett helt ok pris tycker jag!

i USA betalade jag 50$ för en lektion, allt mellan 20-75 minuter. men då ingick även häst och oftast då superhästar som gått grand prix och kunde allt.

värt varenda öre med tanke på hur mycket jag utvecklats tack vare tränaren! :bow: fast hon själv känner sig dum som tar betalt av mig då vi blivit så bra vänner och det bara är kul att träna mig och att hon kan låta mig rida hennes utbildningshästar o sådär. :D

Betalar någonstans mellan 100-150:-.
Har suveräna instruktörer alla med utbildning i varierande grad.

jag betalar 200 spänn PER HALVTIMME.
men jag rider juh för B tränare, så de blir juh en halvtimme intensivt.. + att hästen inte orkar längre..
Mn lär sej otroligt mycket ! :D

Dressyrdomare som dömer upp t.o.m MSV-nivå, jätteduktig som ser minsta lilla små felen man gör, är oerhört pedagogisk och duktig, bra på att förklara och som först och främst fokuserar på hur man inverkar som ryttare innan vi går även till hästen.
Hon tar 225:- på klubben för ca 40 min. Innan dess ska man ha ridit fram och hästen ska vara uppvärmd.

Nu färdig utbildad C-tränare i dressyr för ca 40 min så tar hon runt 200:- för ett ridpass. Hon är okej men inte jättebra, inte alls lika pedagogisk och bra som ovanstående. Men jag rider inte för henne längre, har dock gjort det.

I grupp med ca 3-6 st har jag också ridit för hon som nu blivit c-tränare.
Kostade då 85:-/lektion för 45 min.

Sen så rider jag lite lektioner för en tjej som har mycket egen erfarenhet, har ca 20 års häst och ridvana, utb. hästskötare, är duktig på att rida och tömköra m.m. Hon är dressyrinriktad och tävlar på MSV-nivå, har flera unghästar osv. Tar 100:-/gång på egen häst och det har varierat lite granna med hur många vi har varit, ibland har det bara varit jag och som mest har vi varit runt 3-4 stycken. Man rider 45-60 min.
Har dock fått en del privatlektioner gratis för henne då jag hjälpt henne i stallet, praktiserar där nu.

Tack för alla svar! Själv känner jag att jag är nöjd med mina lektioner men tycker att det är intressant att veta vad andra instruktörer tar för priser.

Det beror på vad det är för tränare.

Bla.
100kr/timme för en tränare (vet ej utbildning)

225kr/timme för B-tränare

:)

För 200 kr vill inte någon som deklarerar sin inkomst stå och undervisa... lägg till minst 200 till så kanske du får en mer rimlig summa...

Nja, jag vet inte det. Min tränare är C-tränare och domare och hon tar 260 kr per gång. Man rider mellan 45 - 60 min beroende på dagsform. Jag kan tillägga att man får kvitto varje gång så det är högst lagligt och skattat :-).

Min gamla tränare som är B-tränare tar 350 kr för 40 min och henne får man däremot inget kvitto av.............

Mvh//LG

Vad jag har hört så tar Lussan 300 kr om man rider själv eller 200 kr om man rider med en eller flera till.
Låter väldigt dyrt för många av er.
Vi har jättebra dressyrtränare här omkring i trakten och vad jag vet så tar alla typ 100 kr gång.

För min ena tränare som tävlar svår dressyr betalar jag 250 kr/30 min och för den andra tränaren betalar jag 160 kr/tim. Båda är superbra!

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
629
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 600
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix