Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Nääääohhhh vad sööööööt:love: hon er ju verkligen ut som en liten prinsessa i den rosa jackan... :love: Skitgulligt ju... :)
Tycker faktiskt inte alls att det är "djurplågeri" att sätta på sin pekignese kläder när det är jääävligt kallt ute.;) faktiskt. Okej med kläder, skor tycker jag dessvärre inte är särskilt okej. Hunden måste ju ha tillgång till sina egna tassar jue. ;p
men iallafall , skiiiitgulligt verkligen...! :love:

Kraaaaaaam :* //Nicolette - som är väldigr glad över dom svenska bokstäverna:D
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Kan även tillägga att jag ville köpa kläder till schäfernkillen-fann några RIKTIGT snygga saker där:love:,men pojkvännen tyckte visst att det räckte med att En hund får stå ut med mina tokigheter.. Hmm undra varför??:angel: :cool:

Hahahahah...! men uuuuuark :D kan verkligen se Kari framför mig ba... Nicole: "joooo jag viiill" Kari: "Näe fyfan det får vara noog" ;)..
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Haha, jo det är viktigt att det matchar :D
Min hund är ju i princip rosa själv så då blir det att man köper en
hel del rosa grejer till henne. När jag köpte det svarta halsbandet
till henne så stod det dock mellan blå, rosa eller svart...och svart
passar ju till allt så då fick det bli det för en gång skull :p
Hittade det på rea och tyckte det var mjukt och fint också så det kändes verkligen som ett bra köp ;)
Några av Hildas halsband

Ja jag klarar inte av när det är omatchat!:angel: Det går bara inte,även när det gäller den mista och "löjligaste" lilla grej så ska allt matcha....
Som igår var jag i Åhlens och skulle köpa rakblad till min rakhyvel,då kom kvinnan som jobba där med 2 olika typer av rakblad till min hyvel,den ena var den "gamla" sorten och den andra var en nyare variant,den gamla var rosa och den nya blå-tog inte alls lång tid för mig att välja vilken som jag skulle ha-oavsett prisskillnaden-den BLÅ skulle det va,min rakhyvel är blå och det går Inte för sig att bladen skulle vara rosa!:eek: :D
Gissa om hon började gapskratta över hela Åhlens när jag stog och valde och berättade om mitt val. Hon tyckte att jag var årets klockrenaste kund:o Lite kul ändå.

Jag gillade Hildas "hemmagjorda" halsband Och det rosa "bling bling"! Ursnygga ju!
Hur gjorde du det hemma gjorda halsbandet,var det svårt? (antar att det är du som gjort det?)
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

AHH jag tyckte väl att din text var lite "svensk",kul att du äntligen fått ett svenskt tagent bord dit då!:)

Ja alltså det jag menade med "djurplågeri" var att hundar som har underull ska inte behöva ha kläder då dom klarar sig fint utan,och Gobbi har ju inte lite underull heller (hon har dock börja fälla rejält så snart är han flint/tunnhårig thihi :p ) så hon behöver ju knappast kläder!:D

Men visst är hon söt i det iaf?! Min lilla sockersöta Prinsessa:love:
 
Senast ändrad:
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Jasssåååå det var såååå du menade.!;)
Nej nej ... men din hund Gobbi har ju mycket päls, visst det är bra men det SKADAR väl inte med lite kläder:D...och hon är ju otroligt söt i det...:love:

Haha äkta du Nicole ba "näuahhh urk jag klarar inte av när det är omatchat" som vi dessutom (eller JAG, inte vi :P) märkt när man följt med till stallet lite då å då det senaste året ... eller vafan?? jaa det senaste året.;)
Och vad var det jag skulle säga då?? ehm. Juste, nä du klarar ju helt klart inte av att ha typ ett rött schabrak å typ gult pannband å typ gröna och blåa benlindor xD
nämen ärligt, tycker också att allt ska vara matchat å fint...:angel:
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Hur gjorde du det hemma gjorda halsbandet,var det svårt? (antar att det är du som gjort det?)

Köpte brett svart band på syaffären, köpte D-ringar på en hobbyaffär och hade fleceetyg hemma. Vek fleecen dubbel och sydde ihop kortändarna + ena långsidan, vände ut och in så inte sömmen skulle synas. Sydde fast de rosa pärlorna (som faktiskt föreställer små hundar :D ) och strassen (som ursprungligen är ett par billiga örhängen som jag tagit bort piggen på) på det svarta bandet och la det sedan mitt på fleecen med ca. 5 cm som fick sticka utanför fleceen i varje ände och sydde fast det. Sydde fast en D-ring i ena änden av det svarta bandet och trädde andra änden igenom den och sydde fast den andra ringen. KLART! :)
Är faktiskt superenkelt att göra och det går säkert ännu lättare om man har en symaskin *harkel* :angel:

Tack för berömmet föressten :D
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Jasssåååå det var såååå du menade.!;)
Nej nej ... men din hund Gobbi har ju mycket päls, visst det är bra men det SKADAR väl inte med lite kläder:D...och hon är ju otroligt söt i det...:love:

Haha äkta du Nicole ba "näuahhh urk jag klarar inte av när det är omatchat" som vi dessutom (eller JAG, inte vi :P) märkt när man följt med till stallet lite då å då det senaste året ... eller vafan?? jaa det senaste året.;)
Och vad var det jag skulle säga då?? ehm. Juste, nä du klarar ju helt klart inte av att ha typ ett rött schabrak å typ gult pannband å typ gröna och blåa benlindor xD
nämen ärligt, tycker också att allt ska vara matchat å fint...:angel:

Hahah du är ett levande bevis på att jag är ett sånt jävla matchnings freak! Vissa tror juh inte mig då jag verkar så överdirven! men jag ÄR juh sån på Riktigt:o :D
Jag är väl skadad eller nåt hehe,det är ju inte normalt om man säger så! ;)

Nej ngn större skada gör det väl inte om hunden med mkt underull har kläder/räcke på sig,bortsett från det att det bli för varmt,men va faaaaan-det får Gobbi bjussa på nån gång om året moahahahah:devil: :love:
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Hah var det Så pass enkelt!? Shit,att inte JAG (som ändå gått Designe på gymnasiet) kommit på det själv Hahah:o :angel:
Men ohh nu blir jag riktigt sugen på att göra ett sånt halsband!:)
Ursnyggt och fränt ju!
Synd bara att min lilla hårboll är så hårig,nackdelen är ju att halsbanden inte syns sådär jätte bra under all päls ,men då får jag väl göra värsta feta vinthunds liknande halsband till henne då!:idea: :rofl:
Brukar ju laga och fixa hästens täcken så en symaskin har jag och den kan jag använda (borde jag iaf göra vid det hära laget ) utan större problem.
Ohh gud vad kul,nu blir jag faktiskt Riktigt sugen på att göra ett snyggt halsband (och kanske även ett koppel?!) som blir exakt såsom Jag vill ha det!

Och Wow då har man kanske funnit sig en liten mindre verksamhet att extra knäcka på om det går sig!:angel: ;)
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Jag gillade den rosa jackan:love:
Här kommer mitt nyinförskaffade. Texten på täckena är i reflex.

P10108291.jpg
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Om jag ska vara helt ärlig så är din hund 110 gånger sötare utan de där rosa grejerna (enligt mig). Andra täcket var mycket snyggare! Jag har dock väldigt svårt för att rosa "pynt" på hundar.

Måste bara ifrågasätta du säger att du är matchningsfreak .... Men de rosa matchar ju inte alls.... tycker att de skär sig lite.

Smaken är tydligen som baken... :)
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Om jag ska vara helt ärlig så är din hund 110 gånger sötare utan de där rosa grejerna (enligt mig). Andra täcket var mycket snyggare! Jag har dock väldigt svårt för att rosa "pynt" på hundar.

Måste bara ifrågasätta du säger att du är matchningsfreak .... Men de rosa matchar ju inte alls.... tycker att de skär sig lite.

Smaken är tydligen som baken... :)

Hehe jag är då inne i en rosa period nu *tydligen*:angel:

Ja alltså jag övervägde vilken nyans av rosa jag skulle ha,ljus eller mörk. Det blev som du ser den mörkare då den faktiskt passar bättre både till jackan och hennes päls. Det ljusare hade då varit i samma färg som täcket och även smältit in alltför mkt i hennes pälsfärg och det hade då inte ens sett ut som ett koppel och halsband då det skulle vara svårt att urskilja det från "mängden".

Sen så behöver det inte alls alltid vara i samma färgnyans på sakerna (beror givetvis på Vad det är), men har man bra smak så vet man vad som passar och Inte passar ihop och därmed kan man göra bra färgkombinationer som inte alls ser tokigt ut;)
Jag anser att jag själv tillhör den kategorin som "har bra smak" och kan därmed avgöra vad som faktiskt passar och inte passar. Jag har ett gott öga för vad som är rätt/fel-Men som sagt,Smaken är som baken och alla har helt enkelt/tyvärr inte en god smak:devil: ;)
*Ta det inte det sistnämda allt för seriös-jag djävlas lite grann nu bara;) *
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Jag gillade den rosa jackan:love:
Här kommer mitt nyinförskaffade. Texten på täckena är i reflex.

P10108291.jpg

WOW fy 17 vad fränt att ha hundarnas namn på täckena!!!!! HUR fixade du det??? *vill också!*:)

Snyggt att båda hundarna fick ha likadana täcken dessutom;)
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Jag sökte först på nätet om textiltryck eller broderi, sedan fick jag ett tips av min syster att det fanns här i Kristianstad som broderar på allt och man behöver inte lämna in ett antal plagg heller.
Jag skulle först ha det broderat med röd text men så kom de med förslaget att man kunde trycka i reflex text och det var ju ganska smart.
Många häst människor har ju tryck med sina hästars namn så jag fick iden att jag skulle vara lite "udda" och ha hundarnas namn på täckena :-)
Tycker själv det blev fräckt
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Ah då förstår jag! Men det är riktigt fränt tycker jag,skulle också vilja ha så! Vad kostade det för dig?
Har du det tryckt på båda sidorna eller bara en?
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Hehe njäe..En prinsessa klär i allt sägs det ju;)

Då är din hund ingen prinsessa!! Tycker hon är skitsöt som hon är eller i den lite neutrala färgen som du har på ditt andra täcke. Hunden kommer ju mer fram om man använder andra färger.

Jag anser inte att man har god smak om man klär sin hund i rosa lull lull...Om jag ska vara helt ärlig. Jag skulle nog inte ens våga gå utanför dörren om min hund hade rosa täcke och koppel. Men sen har jag ju ingen aning om vad du har för stil i övrigt och hur gammal du är. Jag förlåter dig om du är tolv bast och har ett eget prinsess liv... Men annas är det ju lite fånigt.

Ne det är klart att jag inte retar upp mig. Och hoppas att du inte gör det heller det är ju upp till var och en hur man vill klä sin hund. Men våra smaker skiljer sig ganska mycket! Men det är ju faktiskt lite kul med de som vågar leva ut lite.... Erkänner att det skulle vara lite tråkigt om alla hade lika.

:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Ah då förstår jag! Men det är riktigt fränt tycker jag,skulle också vilja ha så! Vad kostade det för dig?
Har du det tryckt på båda sidorna eller bara en?

Det är text på båda sidor och det kostade 200 kr för bägge täckena med texten på bägge sidor. Jag tycker det var jätte billigt. Texten är ca 15 cm lång.
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Då är din hund ingen prinsessa!! Tycker hon är skitsöt som hon är eller i den lite neutrala färgen som du har på ditt andra täcke. Hunden kommer ju mer fram om man använder andra färger.

Jag anser inte att man har god smak om man klär sin hund i rosa lull lull...Om jag ska vara helt ärlig. Jag skulle nog inte ens våga gå utanför dörren om min hund hade rosa täcke och koppel. Men sen har jag ju ingen aning om vad du har för stil i övrigt och hur gammal du är. Jag förlåter dig om du är tolv bast och har ett eget prinsess liv... Men annas är det ju lite fånigt.

Ne det är klart att jag inte retar upp mig. Och hoppas att du inte gör det heller det är ju upp till var och en hur man vill klä sin hund. Men våra smaker skiljer sig ganska mycket! Men det är ju faktiskt lite kul med de som vågar leva ut lite.... Erkänner att det skulle vara lite tråkigt om alla hade lika.

:)


Hehe jag uppfattade din text nu som ngt uppretad....:angel:
För din vetskapsskull så är jag 20 år,och jag behöver inte din "förlåtelse" över hur jag klär Min hund,eller om hon är en prinsessa i mina ögon eller ej eller vad jag anser vara en god smak,för du har som sagt Inte sett/känner till hur jag är IRL och jag tror knappast att du skulle tycka att jag sticker ut från mängden i min klädstil om du såg mig-iaf inte på det negativa viset:smirk:

Jag tycker däremot som du-att man ska våga "leva lite",men det gör man Inte genom att tex sätta på sin hund kläder i tråkiga neutrala färger,dessutom så är det rosa plagget en Jacka-inget täcke,stor skillnad på det faktiskt och på sånna saker såsom en hundJacka så tycker jag att färgerna kan vara ngt utöver det vanliga Och likaså koppel/halsband.

Egentligen så behöver jag inte ens förklara mig för dig gällande vad jag sätter på Min hund och vad Jag anser passa henne och vad som är fint eller ej men jag gör det iaf då jag inte ser ngt större besvär i att göra det.
Och ja det är väldigt tråkigt att vissa har så dålig och torr smak/skanar ngn stil övh-men det är väl ändå TUR att det inte är alla som är drabbade av det,då det inte alls hade varit så kul om alla vore likadana i sånt fall;)
 
Sv: Prinsessans nya kläder *bildbomb*

Det är text på båda sidor och det kostade 200 kr för bägge täckena med texten på bägge sidor. Jag tycker det var jätte billigt. Texten är ca 15 cm lång.

Vah!? Jösses det var ju småpotatis ju!
Vill också göra det! Undra om dom tar emot postbeställningar el. dyl??:angel:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det har gått 3 månader, men idag upphävdes min banning! Jag har följt er i det tysta bakom kulisserna, och det känns lite ovant att...
2
Svar
26
· Visningar
2 954
Senast: hästhandlarjävel
·
Övr. Hund I Måndags anlände denna lilla dam till oss, fyllde 1 år i Tisdags. Ska bli min sambos nya hund i första hand. Han har länge trånat efter...
2
Svar
36
· Visningar
3 075
Senast: Zizzy
·
Övr. Hund I söndags den 14/9 åkte vi till Arvika BK för att göra MH på lillskiten. En resa på ca 75 mil ToR. Resan gick väldigt bra, även om vi...
7 8 9
Svar
178
· Visningar
15 569
Senast: Nikkis
·
Övr. Hund Idag fyller min lille grisolle Ett helt år! Tiden går så himla fort och snart har man inga ursäkter som t ex "Ja men han är ju...
2
Svar
33
· Visningar
2 737
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 38
  • Vad läser du just nu?
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp