Primero total

Definiera bra.

Det passar absolut inte våra hästar i år (pga hur innehållet i silaget ser ut)

Definiera bra.

Det passar absolut inte våra hästar i år (pga hur innehållet i silaget ser ut)
Enligt vad som de själva skriver så ska det vara det bästa som finns för allt. Men jag har inte provat det själv och gillar egentligen inte färdigfoder.

Vet flera som ger och super nöjda. Jag förstår dock inte varför hästar ska äta små hårda ärtor. Det är inget foder jag väljer pga det :) och så finns det knappt att få tag på i närheten.

"Bra" för vad?
Det skulle inte vara nåt mirakelfoder för mina hästar, de skulle inte alls bli fina i kroppen om jag kompletterade deras hö med Primero total. Alldeles för lågt protein. Säkert annat som inte passar också men det var det första jag reagerade på.

Jag förstår inte varför hästar ska äta ärtor och solrosfrön...

Lägre proteinvärde än de flesta kraftfoder men det finns ju grovfoder som passar ihop med det såklart :)

Det är jätte bra för att få i hästen dom äckliga mineralerna.. Använder det enbart för att det verkar vara enormt smakligt!

Enligt vad som de själva skriver så ska det vara det bästa som finns för allt. Men jag har inte provat det själv och gillar egentligen inte färdigfoder.

Det är ju precis vad alla tillverkare påstår om sitt egna foder 🤣

Till ts, köp foder som kompletterar just ditt grovfoder, vad "alla andra" har och tycker är helt ointressant. Om du nu ens behöver ge krafftfoder...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 128
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 880
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
651
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Luktar gnagare?
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈