Preventivmedel igen.

V

vansinnet

Jag började för en tid sedan att äta minipillret Cerazette, men mådde riktigt dåligt av dom psykiskt.
Fick då ett recept på ett annat märke, MiniPe, som jag har börjat äta nu.
Har bara ätit dom i en dryg vecka men känner redan att jag börjar må ungefär som jag gjorde när jag åt Cerazette.

Börjar fundera på om man ska prova något annat slags preventivmedel. Kan ni inte berätta vad ni använder och vad ni tycker om det?
Jag behöver verkligen lite råd och peppning, för just nu känns det som att det aldrig kommer att fungera igen.

Sv: Preventivmedel igen.

Eftersom inget fungerar på mig, mådde skit när jag testa minipiller och kopparspiral kunde de inte sätta på mig och p-stav testar jag aldrig igen. Så använder vi kondom.
Jag är lite inne på att pröva ut en pessar. Men de fungerar ju så bra med kondom och framför allt slipper man allt gegg ;)

Åh säg inte så, åt oxå cerazette innan men funkade inte för mig heller så ska börja med MiniPe vid nästa mens :crazy: har testat spiral men det fungerade inte heller. Har tagit blodprov eftersom pappa och farfar har haft propp men fick inte ha p-piller eller liknande. Och finns det nåt mer erotikdödande än kondom? :angel: Jag vill ha ett fungerande preventivmedel utan biverkningar!

Och finns det nåt mer erotikdödande än kondom? :angel: Jag vill ha ett fungerande preventivmedel utan biverkningar!

Äh, om man inte kan hålla erotiken uppe för ett 3 sekunders avbrott, är man verkligen tänd på riktigt då?

Som singel hade jag och min kompis nått vi kallade för "kondomtestet". Det gick till så att om vi inte kunde föreställa oss den tilltänkta sätta på sig en kondom och fortfarande vara sexig så var vi troligtvis inte tänd på grabben ifråga. De som gick igenom kondomtestet, de var värt "besväret" med kondom, de andra var inte värt att ha sex med alls. :laugh:

Senast ändrad:

Och finns det nåt mer erotikdödande än kondom? :angel: Jag vill ha ett fungerande preventivmedel utan biverkningar!

Ja, det är preventivmedel som gör en till ett j*vla monster så de sista ens partner vill är att gosa med en och vill han de så tar p-medlena bort suget och man vill hellre sova.

Är det avtändande att trä på en kondom så måste man göra grymt fel.

Jag har också använt cerazette och blev väldigt deppig av det. Använder nu istället nuva-ring, en hormonring som man har uppstoppad i sig i 3 veckor och sen tar ut under en vecka innan man sätter i en ny ring igen. Poängen med detta är ju att hormonerna bara verkar lokalt där de behövs och jag känner stor skillnad på humöret.
Kan inte heller tänka mig kondom mer än i nödfall, gillar klegg ;)

Jag började för en tid sedan att äta minipillret Cerazette, men mådde riktigt dåligt av dom psykiskt.
Fick då ett recept på ett annat märke, MiniPe, som jag har börjat äta nu.
Har bara ätit dom i en dryg vecka men känner redan att jag börjar må ungefär som jag gjorde när jag åt Cerazette.

Börjar fundera på om man ska prova något annat slags preventivmedel. Kan ni inte berätta vad ni använder och vad ni tycker om det?
Jag behöver verkligen lite råd och peppning, för just nu känns det som att det aldrig kommer att fungera igen.

Jag har också haft problem med Cerazette mm. Lyckades med att sätta koppar spiral, som så många sagt till mig skulle ge problem.
INTE!!!:D Tack o lov för spiral! Allt är bara på topp! :love:
Hade du provat spiral?

kl

Jag har provat massor av olika alternativ. Det enda som har fungerat där jag har mått bra och inte fått några biverkningar är p-plåster. Jag är verkligen, verkligen så tacksam för att de har fungerat så bra! Kanske värt att testa?

//Julia

Syftade mer på att det tar bort lite av känslan med det hela :grin: inte själva påtagandet. Sen så är jag lite känslig mot dom flesta, det kliar efteråt

testa p-plåster! jag kan inte mer än :bow: för dom! jag har testat alla möjliga p medel innan och inte funkat på något men när jag vart rekomenderad p-plåster så var jag räddad!

Värt att testa iaf!

jag är lite nervös för det där. HAr ätit cerazette, blödde 3 v, p-piller i3 fas fick jag högt bltr samt mellanblödningar av. ENfas p-piller blev jag gravid med!

Har läst på lite om p-plåster nu och tänkte att det kanske borde provas..
Ska ringa BM och boka en tid så jag kan prata med henne om lite olika medel och var hon tror blir bäst..

Gör det. Jag tycker att de har varit överlägset bäst. Jag testade p-ring i samband med en längre resa till ett tropiska land (tänkte att plåstret skulle lossna i all fukt). Trots att BM sa att p-ring och p-plåster fungerar på samma sätt och att man inte borde reagera annorlunda på dem, så mådde jag PISS med p-ringen. Jag fick sammandragningar i livmodern och blev superjobbig i humöret. Tog åt mig av allt och var så jäkla känslig, vilket jag inte är annars. Dessutom är det jobbigt och bökigt att hålla på å ta ut och in den där jäkla ringen när man ska ha sex.

Plåster is the shit!

//Julia

Man kan ta ut den (max 3 tim) om man vill.
Jag gör det ibland, ibland inte...

Jag har provat både cerazette och mini-pe och för mig var det samma skit, fick samma "biverkning" av båda, och det var mellanblödningar, blödde varje dag i flera månader innan jag gav upp mer cerazette, en dryg månad med mini-pe. Är ju i princip samma i dom så om jag du mådde dåligt av C och nu av mini-pe så ring för guds skull barnmorskan och säg det, du ska inte behöva må dåligt :/

Äter yasmin p-piller nu (som funkat i många år förr), och det funkar utmärkt. Men så ammar jag inte heller, det vet jag inte om du gör (men jag tror våra bebisar är lika gamla, min tjej är drygt 3,5 månad), då kan man väl inte äta vadförnåt som helst..

Tillägg: Angående avtändande med kondom-debatten ;), det är inte att jag tappar lusten pga avbrottet, det är "papperpågodis"-känslan, det klänns verkligen att kondomen är emellan, oavsett vilken typ.. Och oavsett hur sexig min partner är så blir det absolut inte lika skönt med kondom. Imho.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 040
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 597
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 279
Senast: ako
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 701
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar