Prestige Hippos dressyr vs Top Dressage

Centaur

Trådstartare
Nån som har eller har ridit i nån av dom? Vad tycker ni? Vad är skillnaden? Top Dressage kostar 3000,- mer, är det överlag en bättre sadel?

När jag såg dem först så tyckte jag att dem såg likadana ut, det borde ju inte vara så stor skillnad. Men gud va fel jag hade :eek: Top Dressagen är lättare att komma ner i, lite mer ridvänlig. Tyckte iaf jag och jag är väldigt kräsen med vad jag ska sitta och nöta i. Hippos kändes väldigt platt - att sitta i och på vulstren. Det är min åsikt iaf och den är som den är ;)

då är det smart att bla upp dom extra lapparna med andra ord.... ;) Har du sett nån brun förresten?? :confused:

Finns begagnade i bra skick, till bra pris. Och de äldre åtminstone kan ha en mittemellanfärg, varken mörkbrun eller svart. Vilken bomvidd söker du?

Ska ha tobacco om jag ska ha brun, annars kan den lika gärna vara svart.... :smirk: Ny finns den iaf bara i tobacco och svart, men det kanske var annorlunda tidigare?

Ganska vid, minst 36 :) Alla begagnade jag sett har varit 33-34...

Köp en beg 34:a och bredda. Det kostar ca 1200.- så det kan det nog vara värt.

Mycket intressant tråd förresten. Har undrat samma sak själv, men inte kommit mig för att fråga.

//Alice

Jag har hört att den nya Top Dressage sadeln har fått för stora knästöd. Den gamla Hippos är bättre, jag tyckte själv att den var himla skön.

mvh Jessica

Sv: Re: Prestige Hippos dressyr vs Top Dressage

Har ändrat mig nu ju... Haha.. men det är en annan häst det gäller! :angel: Nu har han en Top Dressage bomvidd 34, men jag vill ha en brun..... Så om nån vet om det går att leta upp det nånstans så... :)

jag har sett flera stycken bruna (då vanlig brun inte förmörknad tabacco) Top Dressage och andra modeller på Ebay :idea: .
Men det är om du vill köpa från utlandet vilket kan ha mer risker...

Sv: Prestige Hippos dressyr vs Top Dressage

Jag har bara provridit Hippos och jag gillade den, men nu var det så länge sen så jag kommer inte ihåg hur den var... Jag kanske inte hade gillat den nu...

Nä har du? :confused: Jag tycker jag är på ebay rätt mkt, men har aldrig sett annat än svarta...

ja det har jag, kanske inte väldans många men en 4 stycken kanske och det tycker jag är rätt mkt eftersom de eg. inte finns i mörkbrunt?
sist jag såg en mörbrun topdressage var väl dock nån månads sen.
skulle du byta och köpa en därifrån om du hittade en, bara för färgens skull :P?

Jag står i det kvalet - jag vill sååå gärna ha en havannabrun Bates CC och de finns bara utomlands ju. går att beställa en sproilans ny för 9200 tror jag från Uk men vet inte vad frakten blir.
egentligen har jag ju en anledning till att skylla på :angel:, att jag behöver en storlek mindre i säte hehe. fast den är verkligen för stor och behöver en mindre.

det kruxiga blir ju att jag har så mkt svarta grejer, allt matchat osv kommer aldrig ha råd att köpa nytt av allt :(

Sv: Prestige Hippos dressyr vs Top Dressage

Centaur skrev:
Nån som har eller har ridit i nån av dom? Vad tycker ni? Vad är skillnaden? Top Dressage kostar 3000,- mer, är det överlag en bättre sadel?
Hippos är bättre, har två stycken. Ligger bättre, skönare att rida i och ger en bra sits....

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 415
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
643
Senast: cowgirl81
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 238
Senast: Johanna1988
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 880
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden