Presentkort som julklapp?

När jag fick presentkort så brukade jag köpa en klänning, ljusstakar, you name it, och sedan skicka en bild och ett tack för 'din' present vilket var mycket uppskattat av givaren. :)

DET är faktiskt en toppenidé! Har gjort det någon gång men det ska jag komma ihåg att göra oftare.

Jag tar hellre presentkort än "dåliga" presenter. Det är svårt att köpa presenter till folk och att pricka rätt så vida det inte handlar om en specifik sak personen önskar sig där det inte kan bli fel. Ska man vara krass och kall så är nog majoriteten av alla presenter man fått genom åren i sitt vuxna liv inte något man själv skulle gå in i en affär och köpa. Visst kan man uppskatta dem ändå men med handen på hjärtat, om man såg det i en affär, skulle man köpa det till sig själv då? Oftast inte. Men väluppfostrad som man är så ler man, fejkar nöje och tackar för presenten. Bättre då med ett presentkort där man kan gå in och köpa sin egen present som man kan välja själv. Samtidigt kan presentkort vara lite opersonligt och kanske inte det mest romantiska. Speciellt presentkort som täcker ett stort område, typ presentkort i en galleria med 200 affärer, inte jättepersonligt kanske, speciellt inte om det är från en person som känner en väldigt väl, typ partner/förälder/syskon eller dyl.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 124
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
3 478
Senast: Johannna1
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 250
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar