Sv: Presentera era inkörningsprojekt.
Jag har tre hästar som borde köras in varav en faktiskt är på G. Dino är en tvåårig ardenner e Terrosan. Ganska smäcker och reslig för att vara ardenner (än så länge), tänkte ha honom till lite akademisk dressyr, mysiga uteritter och körturer med hela familjen. Han kom till mig för tre månader sedan och var nästan helt ohanterligt hingstig - så det blev vackert till att kastrera mitt i sommaren i 25 graders värme och gassande sol
. Eftersom han då redan på en vecka här hade skurit sig i ena karleden och även slagit upp ögonvrån på ena ögat så det behövdes sys så gick han redan på penicilin. Blev inga komplikationer som tur var, tack och lov.
Nu är han snäll som en hund, finner sig i allt vad jag hittar på. Miljötränar så ofta jag hittar nåt spännande att "skrämma" honom med men lyckas sällan. En gång hoppade han till när jag startade trädgårdstraktorn en meter bakom honom (staket emellan) men sen var det ur världen.
Hitintills har jag tömkört honom två gånger och det har gått bra. Planen är att tömköra med släpa och liknande till jul och sen köra introducera vagnen till våren. Sen blir det till att börja med inridningen till hösten. Det verkar inte bli några problem då förra ägarens tonårsdotter har suttit på honom utan problem (bra idé att sitta upp på en 2-åring som dessutom är såld men ej hämtad..
) och min tvååriga dotter sitter och hoppar på honom i hagen.
De andra projekten är mina små gräsklippare, två minisar på 4 och 5 år som är tömkörda. Har dock inte haft släpa en då jag inte har hittat nån bra sele ännu. Har en shettis till som redan är körd, men fungerar bättre som ridponny.
Jag har anmält mig till en körkurs för att friska upp mina kunskaper, väntar bara på att det är tillräckligt många deltagare så att den kan dra igång!
Här är lite bilder på dom: