Sv: Presentera era inkörningsprojekt.
Åh vad glad jag är!
Selade pållen med lokselen idag, tog väl kanske en kvart...
men hon har tålamod. Sen så kopplade jag på henne draglinor som var spända till en svängel som satt fast i en halv trätrall.
Sambon stod brevid att ingripa om hon skulle bli rädd, men vi började på gräs och hon brydde sig inte så mycket. Hon gick på bra så vi gick ut i trädgården där vi har grusgångar från förra sekelskiftet runt runt i olika former så vi körde där runt och fram och tillbaka åt olika håll. Hon var jätteduktig!
I svängar där draglinorna kom mot benen så reagerade hon inte alls. Hon var en klippa. Det finns bara två skillnader från hur det brukar vara när jag tömkör henne. Ett: jag kände att jag kunde röra mig runt henne och hon lyssnade på mina hjälper oberoende av det. Superduktigt!! Det andra är att jag inte behövde driva på henne som jag brukar utan hon hade bra fart hela tiden.
Hon lyssnade jättebra på om hon skulle trava eller stanna eller vad jag än bad om.
Ska försöka få sambon till att fota oss någon dag.
Åh! Vad stolt jag är!! Det är så roligt med framsteg! Okej, jag tog nog mer tid idag på att sela på och av än vad själva träningen tog men jag lär mig efter hand. Jag vill ju att det ska sitta bra på henne!
Min plan nu är att köra så här några gånger så hon känner sig helt trygg med det och sen ha på skaklar... *drömmer* Jag ser fram emot att kunna koppla på rockarden så hon får röra på sig ordentligt, för hon har några extrakilo..