Bröstan är för stor & kvaliteten på filmen är inget vidare men VÄLDIGT stolt är jag i alla fall över min lille ponny.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bröstan är för stor & kvaliteten på filmen är inget vidare men VÄLDIGT stolt är jag i alla fall över min lille ponny.
Vid tandläkarbesöket idag fanns ett punktsår vid ena kindtanden. nu under läkning. Kan vart så att cross-under-tränset jag hade vid tömkörningen orsakade det. Inte konstigt om han drog? Har inte använt det på honom på säkert ett halvår..
Vissa hästar reagerar så kraftigt på smärta, som dessutom ökar när man håller i tömmen och den ligger på. Kan absolut ha varit det. Det hade varit en enkel förklaring så jag håller tummarna för att hans beteende slutar, jag vet hur tråkigt det är när man får bakslag av den kalibern. I mitt fall har det mest gällt ridhästar, och det har alltid berott på smärta - även fast det har yttrat sig som ren trots.
Lovis har vilat sen ovan nämnda tillfälle, pga att jag haft annat för mig (jobb och friidrottsläger med barnen t.ex) men så igår tog vi tjuren vid hornen igen. Först fick hon dra däck en stund medan barnen red. Jag passade på att utmana ödet och styra henne åt helt andra håll än de ridande (i paddocken) och när vi gått en stund fick det räcka. Sen skulle barnen skritta ut, så jag hängde med ut också. Och hängde fast ett fällt träd (fällt förra året, nu skalat och torkat) genom att bara loopa draglinorna runt stammen, så fick Lovis dra hem det också.Här har jag tagit tag i nästa projekt, 4-åriga Lovis. Hon tömkördes några gånger förra sommaren men sen fick hon stå över då jag hoppades att hon var dräktig. Nu har det dock visat sig att den tjocka magen bara var hull, så nu blir det arbete för damen istället.
Och hon är uppenbarligen lika klok och cool som sin mor. idag har vi dragit däck för första gången. Och oj vad hon inte brydde sig om det...