Jag skulle inte använda longerpisk. En bra pisk ska ligga bra i handen och inte vara för tung i framänden. Börjes har billiga piskar som duger tills man har råd att köpa en fin och bra pisk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har tittat på Börjes (webshop) men hittar inte. Eller finns de bara i butik? Men jag kanske under fel rubrik (har kollat körning, trav, samt sökt på spö, pisk/kör* etc)Jag skulle inte använda longerpisk. En bra pisk ska ligga bra i handen och inte vara för tung i framänden. Börjes har billiga piskar som duger tills man har råd att köpa en fin och bra pisk.
Då ska jag kolla butiken i Bro. DO skickar tyvärr inte körpiskor.Jag köpte min i butik så jag har inte letat på nätet.
hittade dock den här på drive out
http://www.driveout.se/Shop/Page/Art/pgArtList.php?sSearchWord=pisk
Har tänkt köpa riktig körpisk när vi börjar med vagn då den blir kortare än vad jag behöver från backen. Tänkte om longerpisk funkar vid typ tömkörning o släpjobb , typ harvning . Men undrar om vilka nackdelar det har. Tyngd är alltså en.
Har tänkt köpa en pisk från piskmakaren sen. Har ett dressyrspö från honom och gillar den skarpt.
Hade äntligen tänkt ta tag i o köpa en rockard, oxer s.e. men de var slut o visste inte när de kommer in Har inte hittat den nån annan stans heller.
Någon som kan tipsa om liknande rockard innom samma prisklass. Svämmar inte över av c-d-ponnyrockards på beg. marknaden heller.
Jag skulle ändå råda dig att spara ihop några tusenlappar till och satsa på ex vis Drive Outs träningsrockard, stabilare och fortfarande ett hyfsat pris. Vi kör med Tidaholmsrockard, den ligger lite över i pris men är otroligt stabil och tålig.
Beggatmarknaden är klurig, de som kommer ut försvinner ganska fort. Men vi fyndade en bra rockard till storhästen på hästnet, så med lite tur, håll utkik.
nu är de dags att försöka hitta en lämplig vagn till vår islänning.. vad tror ni om denna? har hört både bra å dåligt så vill höra era åsikter..
http://www.adelssons.se/vagnar/rockard/oxer