present till nyfödd och/eller föräldrar

Sv: present till nyfödd och/eller föräldrar

*Kl*

Jag gav brorsans sambo ett presentkort på H&M. Var väldigt uppskattat. Bebisen hade ju allt (nummer två, och samma kön som den innan), och tänkte att mamma ju säkerligen var i behov av lite nya kläder efter graviditetsmagen försvunnit men kroppen sas inte var tillbaka till 'normal igen'.

Gången innan fick hon lite badgrejer, badolja, skum, lyxig bodylotion, och en påpikan till pappan om att han hade ansvar att se till så hon fick tid att bada ;)

Tillägg: I doppresent och sen föräldrarnas födelsedagspresent önskade de sig i princip en sak om man frågade: Presentkort på IKEA. Det har eg kvarstått hela tiden. Tydligen kostar växa-sängar och allt möjligt annat skjortan, och det är alltid något nytt som måste köpas in till huset (för första barnet iaf), i takt med att barnet växer. Ny säng, trappgrind, barnsäkerhetsgrejer, potta osv osv.

*KL*
En sak som jag själv glömde bort var en amningskudde. Vad man behöver brukar inte märkas förrän efter ett tag... när babyn är nyfödd är det oftast en massa grejer som inte ens hunnit testas, så det känns som att man har allt :)

Jag håller med dem som tycker att något till mamma/föräldrar är bäst. Mammahormonerna svallar och hon i synnerhet kan behöva lite extra uppmärksamhet efter strapatsen. Jag blev helt rörd när jag fick någon gåva. En fin sak annars är ett mamma-halsband med symboler eller barnets/barnens namn. Finns ju olika typer av sånt.

Barnkammarboken uppskattades. Eller om den heter skattkammarboken? Nåja han har fått en när han föddes och en i julklapp. Med cdskivor med sånger.
Mycket uppskattat.

081016+009.jpg

Funderar på denna, min kompis har fått två tvillingpojkar för andra gången. Så tänkte att man kunde gravera in alla 4 pojkarnas namn. I ett hjärta eller en ring.

Blev nyfiken på detta smycke. Vart finns det sådana att köpa ?

Vad fint det var! Ett annat förslag, "fall ifall" det blir fler barn så finns det halsband med en bricka för varje barn. Får man ytterligare barn senare, beställer man en ny bricka/symbol eller vad man nu vill för det barnet och sätter dit. :p

Håller med Jerseyko - som nybliven förälder hinner man inte alltid fixa mat. Så när svärmor (nyblivna farmor) fyllde vår frys med köttbullar, pannbiffar, kanelbullar och fläskstek var det nog den bästa presenten!

Många av våra vänner har kommit med kläder i lite större storlek, vilket vi faktiskt inte räknat med. :o Vi trodde vi skulle få jättemkt i strlk 50 och hade inte köpt så mkt, vilket vi mao fick "beställa" av svärmor. :D Om du köper kläder rekommenderar jag omlottbodies, de är så mkt enklare att få på än sådana man drar över huvudet.

Och en bukett blommor till mamman är aldrig fel. :love:

Och vi istället avskydde omlottbodysarna... ;)

Jag tror på lite "annorlunda" grejjer, till mamman och pappan, till eventuella syskon.. Bebisen får så mycket ändå! Mat, "vuxenkläder", fikabröd att lägga i frysen, en timmes promenad med vagnen så mamma/pappa kan göra något annat...

Halsbandet ovan är helt underbart! Tänkte själv skaffa mig ngt liknande, men då med separata "plattor" för varje namn.

A men hon säger att hon inte ska ha fler barn nu! Hon har sen tidigare 2 tvillingpojkar. Och nu fick hon två tvillingpojkar igen, 4 räcker tydligen :)

KL

Själv avskyr jag alla gossedjur som folk kommer dragandes med. Bebisar använder inte ens gossedjur. En sak vi fick var användbar och det var en speldosa i form av en mjuk fågel.

Barnkammarböckerna gillar jag att ge bort. Denna gång ska jag sy ett lapptäcke :)

Det där var riktigt fint - det hade jag köpt! Skulle hon få fler barn så löser man väl det då, särskilt som din kompis säger att hon inte vill ha fler.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka