Present 8-åring?

cherie

Trådstartare
Vad tycker era 8-åriga barn om? Framförallt flickor. Vad är poppis? Vill överraska min kompis barn när jag kommer förbi, men känner henne inte så bra. Vill inte heller avslöja för min kompis att dottern ska få en present ☺️

Presentkort på bio och/eller pinchos? ”Roligt” godis, sånt där som man vanligtvis kanske inte köper (dvs inte lösvikt utan kanske medaljer, kinderägg, knasterpulver, roliga klubbor osv), pyssel/målargrejer. Biltema har stort paket med pyssel tex. Annars har Ikea bra pyssel tycker jag! Kanske nagellack, hårspännen och liknande om man ska gå till ”tjejjiga” hållet.

Jag hade uppskattat typ en presentpåse/kartong med lite allt möjligt i om jag var 8 år :)

Sonen fyller åtta snart, han får en cykel av oss samt fotbollskläder 😅

Min dotter fyller 8 på lördag och hon önskar sig squishmallows, lego, presentkort på Normal, gosedjur, pengar till tocaboca. 😅 Skulle nog säga att Normal är favoritbutiken hos både henne och hennes kompisar.

Tänkte också säga Squishymallows.
Min son har precis fyllt åtta men han gillar typiska ”killgrejer”, fotboll osv.
Vi har aldrig varit på Normal.

Min 7,5 aring gillar att pyssla, spela brädspel, läsa och att leka med Lego och Playmobil.

Om ngn skulle komma med en spontan present till henne skulle jag, som ngn annan föreslog, en liten korg med lite blandade smasaker vara populärt. Tex, ngt godis, halsband, ngr fina pennor, kanske ett litet nagellack, ett litet gosedjur.

Worms on a string är min 10-åriga dotters besatthet just nu 😅. Annars så gillar hon att få köpa godis och smågrejer på Normal, bio, pinchos.

Haha jag har en dotter som fyller 8 i år. Börjar känna mig lite som att vi är väldigt udda då varken jag eller hon satt foten i en Normalbutik eller på en Pinchosrestaurang. Vet inte ens vad de serverar för mat 🤣

Squishmallows, pennor, sudd (gärna lukt-dito), pyssel och liknande hade varit poppis här.

Haha jag har en dotter som fyller 8 i år. Börjar känna mig lite som att vi är väldigt udda då varken jag eller hon satt foten i en Normalbutik eller på en Pinchosrestaurang. Vet inte ens vad de serverar för mat 🤣

Squishmallows, pennor, sudd (gärna lukt-dito), pyssel och liknande hade varit poppis här.

Jag tror Pinchos egentligen ville vara en cocktailbar, men maten är "2020-talets barnmat". Dom har typ små portioner av allt möjligt, som en take på tapas, men väldigt snabbmatsrestaurangigt med milda smaker, mycket fettiga såser, mycket socker. Och mocktails med godis 😅. Dekorationen i cirkusstil lämpar sig också bäst för barn.

Vad tycker era 8-åriga barn om? Framförallt flickor. Vad är poppis? Vill överraska min kompis barn när jag kommer förbi, men känner henne inte så bra. Vill inte heller avslöja för min kompis att dottern ska få en present ☺️
Min kompis dotter fyller 8 år nästa vecka och jag har köpt ett litet smyckeskrin och fyllt det med halsband och ringar. Har även köpt en filt med enhörningar som lyser i mörkret. Hon fick örhängen, en karta med ögonskuggor i olika färger och sminkpenslar i julklapp och det blev hon jätteglad för.

Vi har gått på Pinchos en gång med ungen. Det var oerhört överreklamerat tycker jag.

Tror grejen delvis var att man obekvämt nog får beställa med en app, vilket var nytt en gång för länge sedan. Men nu händer ju det i varje glassbar typ.

knapplån: Var ju tvungen att googla squishmallows (som visade sig vara sådana där söta resekuddar vi har) och får nu oerhörda mängder squishmallowsreklam på buke :p

Vi äter ibland på pinschos men varken jag eller barnet tycker väl att det är en succé. Mitt barn gillar inte drinkarna och att beställa via en app var coolt typ första gången. 😅

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 742
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
935
Senast: Badger
·
Småbarn Vi börjar nog känna att vår dotter är redo för att prova någon mer uppstyrd fritidsaktivitet. Både för att få in mer rörelseglädje i... 2
Svar
26
· Visningar
1 595
Senast: nejlica
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet... 2
Svar
35
· Visningar
5 476
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka