Premiering...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HaRLeKIn
  • Startdatum Startdatum
H

HaRLeKIn

Vet ej om denna tråd ligger rätt men jag gör ett försök. Jag undrar om man får visa korsningar på premieringar. Har ett sto som är korsning av halvblod o nordsvensk. Kan man få hästen bedömd m poäng osv eller hur fungerar det?
Skulle vara kul att testa om man får det. :smirk:

Sv: Premiering...

Det är möjligt att du kan få visa henne utom tävlan om det finns tid för det. Kontakta de ansvariga - ingen annan än dom kan svara på det.

Det finns vissa utställningar som tar emot hästar av alla raser, ex i Håcksvik 1 oktober 2005. Ligger i södra Svenljunga kommmun, mot gränsen till halland i och småland.

I Skaraborg visas just en sådan korsning på som du har på premiering faktiskt just i dag.

Har dom inte premieringar på stora segerstad (reftele) nu för tiden?
Det hade dom "på min tid" (det låter som jag är 100 år, hi hi)

Jo det var på segerstad som jag hade tänkt visa henne isf. De hade premiering där nyss o det var då jag kom på att det skulle vara kul att få henne bedömd.
Jag får väl ringa till dem o fråga då. =)

HaRLeKIn skrev:
Kan man få hästen bedömd m poäng osv eller hur fungerar det?

Eftersom det inte finns några rasvisa krav för den typen av korsningar kan den inte få någon poängbedömning. Det finns alltså inte någon "mall" att gå efter för premieringsförrättarna.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 500
Senast: ildiko
·
Hundträning Hej, Som vissa kanske läst innan har jag en 10 månaders ESS Jag behöver lite tips och råd kring just nosaktivering. Jag skulle hemskt...
Svar
11
· Visningar
905
R
Gnägg Jag vet inte om jag valde rätt ämne nu. Och ursäkta om det är en dum fråga! Men jag undrar hur man gör ifall man bara har två hästar på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 411
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka