Premielopp

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Yeshua Ben Yosef
  • Startdatum Startdatum
Y

Yeshua Ben Yosef

Min tvååring ska starta i premielopp i morgon. Har satt upp en lärling som har provkört henne en gång innan premien. Vi har dock inte pratat ersättning.
Vad är den vanliga provisionen, och hur regleras det? Eftersom det rör sig om en lärling antar jag att det inte sker med automatik via STC.

Sv: Premielopp

Jo det stämmer...

Inte så många men en del använder STC.

Jag har faktiskt haft lärling som tränaren inte debiterade för (och jag har ingen aning om vem han jobbade åt). Lite pinsamt så här i efterhand, men hur skulle jag veta?

Men hur ska man veta i förväg om arbetsgivaren debiterar eller ej? :confused:

Det var inte det första jag tänkte på efter loppet och han hade uppsittning i loppet efter och for iväg. Och sen såg jag honom inte mer.

Men nu vet jag ju och då kan man ju lätt fråga :D

Det vet man inte är min erfarenhet, har nån gång fått debitering från arbetsgivaren på sitt namn inte lärlingens. Brukar ge cash i handen utifall att.

men om du ex har en häst i ett större lopp, där det är 100 000 i första pris, ger du i handen då också ...och om du sedan dessutom får en faktura från tränaren?
Jag tycker det är skitjobbigt med sånt här då pengarna är bolagets och måste vara märkta-

Man frågar. Han var iofs stressad, lämnade över hästen efter och försvann iväg till nästa lopp men jag skulle åka med honom hem sen för vi skulle åt samma håll så jag betalade då.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 788
Senast: mamman
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 416
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 921
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024