Premiär med släden=)

MaRomer

Trådstartare
Idag fick lilla Diezel och Nickie testa att dra släde. Tyvärr hittade vi ej den riktiga selen, utan de fick dra med en spårsele i läder. Med tom släde=)

Gick jättebra! Fick bara bilder på Diezel tyvärr, men här kommer några!
25504089.jpg

25504088.jpg

25504096.jpg

Husse gick hela tiden jämte och höll koll på bus ungarna=) På Tisdag tänkte vi testa igen. Då med riktiga selen(om vi hittar den). Tänkte även se om vi kunde spänna Nickie framför. Ska bli mycket spännande!

För er som undrar är Diezel en Rottweiler på 1 år och Nickie en Golden på 4 år.

Sv: Premiär med släden=)

Lägger in några bilder på en riktig nöt oxå=) Trött e man i kväll och då blir det lite vila och mys med nötter=)
25513124.jpg

Otrologt söt bild, synd bara att den blev oskarp.
25513129.jpg

Låna gärna mina nötter=)
25513159.jpg

En i munnen, en på golvet=)
25513184.jpg

Hahaha! :D
Vad gör han med nötterna? Har han dom som leksaker?

Hahaha! :D
Vad gör han med nötterna? Har han dom som leksaker?

Ja du om vi visste det så skulle jag tala om det. Nej men han fick en nöt av mig så läg han å lekte lite med den. Eller ja höll den i munnen å spottade ut. Så fick han en till=) Han tyckte tydligen de var roligt=)

Kul med pulkapremiär (jag kalldet det du kallar släde för pulka).

Jag hann ju med EN tur, premiärturen, sen försvann snön. Men visst är det kul =)

(Förresten, om du får blodad tand, du vet att det finns tandemskakel va, så man kan dra med två hundar samtidigt? =))

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

Kul med pulkapremiär (jag kalldet det du kallar släde för pulka).

Jag hann ju med EN tur, premiärturen, sen försvann snön. Men visst är det kul =)

(Förresten, om du får blodad tand, du vet att det finns tandemskakel va, så man kan dra med två hundar samtidigt? =))

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

Vet detta och det har vi också=) men då det var första gången de drog ville vi ta det lite lugnt=)

Jo, absolut, de måste ju lära sig dra 'solo' först, och därför jag skrev om du får blodad tand, dvs sen i framtiden. Tänkte bara tipsa om du inte visste =)

(Även jag har tandem, men med den här bristen på snö lär jag ju aldrig få användning för den)

Kunde inte hålla oss idag utan testade tandem=) resultatet blev detta:
Lite träning på åkern först=)
25564020.jpg

25563985.jpg

Och sen ut i skogen=)
25564025.jpg

25564035.jpg

25564038.jpg

25564042.jpg

Tyvärr blev det spårselar idag också. Detta då lokan var för liten för Diezel och Nickie fick panik med den på=/

Vad ligger en normadsele i pris? (eller hur de stavas)

Hehe ja de va underbart=) Hoppas bara de kommer lite mer snö så man kan ut lite längre in i skogen=)

Ang sele btw, det är nog inte nomesele ändå jag menade, jag googlade lite och de har ju fel design.

Men sån här jag menade att jag hellre skulle köpa idag än en loksele:
http://www.bjorkis.com/selar/provanordisk.htm

(kolla GW vagn förresten på björkis huvudsida, blev inte aaaalls sugen...)

Hittade pris på selen på annan sida, inte dyr alls 450 - 470 kr beroende på storlek, måttsydd 658 kr.

Ang sele btw, det är nog inte nomesele ändå jag menade, jag googlade lite och de har ju fel design.

Men sån här jag menade att jag hellre skulle köpa idag än en loksele:
http://www.bjorkis.com/selar/provanordisk.htm

(kolla GW vagn förresten på björkis huvudsida, blev inte aaaalls sugen...)

Hittade pris på selen på annan sida, inte dyr alls 450 - 470 kr beroende på storlek, måttsydd 658 kr.

Selen såg ju kanon ut!!!!!

Den vagnen ska jag ha en dag!!! hehe går de med tandem tror du?

Det stod 'för en eller två hundar' så par eller tandem lär det ju finnas möjlighet till =)

Och jag kände samma 'en sån MÅSTE jag ha en dag'. Ska bara vinna på Lotto först, eh börja spela på lotto med kanske. Men en vacker dag så.. *sneglar på svarta tjockisen :devil:*

Och jo, tycker selen ser kanonbra ut, lokan på den jag har är ju lite för tight till min herre, det går ju men inte om/när han ska dra 'på riktigt' (med last etc). Men blir det inga vettigare vintrar än såhär¨så lär det kvitta =/

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att... 2
Svar
38
· Visningar
5 310
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 104
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 813

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka