oxo

Trådstartare
Hur "populära" är dessa? Finns det någon marknad för att sälja ett sådant föl? Vad ligger dom på för pris ungefär? Jag vet att detta självklart beror på sto och hingst, men på ett ungefär.

Tänkte att man kunde få ett hum om vad folk tycker om denna korsningen här inne:)

Sv: Pre-swb

Hej.
Jag har själv en 4 åring, och hon är verkligen trevlig. Ser dock ut som ett lite kralligare halvblod bara, inte speciellt mycket PRE i henne utseendemässigt. Hon har fått en mycket bra trav ffa, och även bra påskjut bak och en naturlig vilja att samla sig.
Jag har börjat hoppa henne lite smått, och jag tror att hon blir en mycket bra allround häst, och kanske även mer än så inom dressyr.
Har fått ungefärlig prisidé från min vanliga hopptränare samt tränare i klassisk dressyr, och det ligger runt 80 000 eller strax över i dagsläge. Båda hade uppfattningen om att detta skulle vara en mycket lättsåld häst, men om det är just denna individ eller korsningen i sig, det vågar jag inte svara på. Är inte så insatt i det.

Verkar inte vara så lätt sålda i unga år. Har sett en hel del annonser med låga priser som kommit igen under lång tid.

så tror jag nog också att det är. Känns som att det behöver visas lite vad det är för häst innan man kan dra några slutsatser, eftersom att det är svårt att se utifrån stam vad man kan vänta sig. Slår ju ut olika, givetvis gör det det på halvblod också, men det är nog lite lättare att anta ungefär vad man kan få.

Vi har själva fött upp denna kombination och våra hingstar är far till många. Min uppfattning är att om fölet ser fint ut, dvs bra modell och rörelser, så är det lättsålt. Den säljer sej ju inte själv bara på en huvud-bild på ett oansenligt föl. Så som i all avel är rätt kombination väldigt viktig! Rätt hingst till rätt sto, så kan du sälja avkomman till ett bra pris! Intresset ökar för denna typ av häst, är min uppfattning. :)
Vi sålde vår för 65.000:- vid 7 månader.
Agapinom1.jpg

Är det den 07:an som en tjej här på buke har?

Tack för alla som har svarat änsålänge:D
Tycker också som om intresset har ökat.
Hur reggas en sån här korsning? Blir det en PRE partbreed eller en andalusier (eller något helt annat)?

Japp hon är MIN :love: fast jag betalade 50" inte 65" (fast hon hade varit värd det oxå :D)

Som någon skrev är har jag oxå sätt dessa annonser på ganska billiga PRE korsningar som inte verkar bli ¨sålda men de har inte haft någon vidare stam.

Vi har själva fött upp denna kombination och våra hingstar är far till många. Min uppfattning är att om fölet ser fint ut, dvs bra modell och rörelser, så är det lättsålt. Den säljer sej ju inte själv bara på en huvud-bild på ett oansenligt föl. Så som i all avel är rätt kombination väldigt viktig! Rätt hingst till rätt sto, så kan du sälja avkomman till ett bra pris! Intresset ökar för denna typ av häst, är min uppfattning. :)
Vi sålde vår för 65.000:- vid 7 månader.
Agapinom1.jpg

Åh min fina märr!! :love:

Jag misstänkte att det var du som har Mamma Mu! (Vi kallade henne så)
Lycka till med den gula hingsten i sommar! Hoppas på bilder när hennes PRE-föl tittar ut! :D

Jag misstänkte att det var du som har Mamma Mu! (Vi kallade henne så)
Lycka till med den gula hingsten i sommar! Hoppas på bilder när hennes PRE-föl tittar ut! :D

Mamma Mu :rofl: :rofl:
Hon ser mer ut som en flodhäst... Tror att det är minst 3 bebisar där inne med tanke på magens storlek...

Bilder kommer självklart!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 073
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 135
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka