Lindon
Trådstartare
Jag läste i hästfocus (augustinr) att man inte ska prata med sin häst. Då menar jag babbla på om ditten och datten. Det stod att hästarna tillslut stänger av eftersom det bara är ett ända swahili för dom.. vilket man fattar. Samt att det kan visa ett tecken på odominans från vår sida. Jag är verkligen en sån som både pratar extremt mycket med människor men även med djur! Nu då man tänker på det så klart det är en dum ovana! Ska försöka sluta av med det och ist bli bättre på att visa vad jag vill med kroppen.
MEN! I ett läge kan det vara bra, nämligen då man är ute och rider själv i skogen. Då brukar jag prata med min häst eller sjunga för att skrämma (eller rättare sagt varna) bort ev djur (har massor med älgar, rådjur, björn??) här i skogarna och har inte lust att överraska såna. Hur gör ni i skogen? borde man skaffa nån sorts plinga? eller fortsätta sjunga?det kanske inte uppfattas som samma pladdrande för hästen om man sjunger...
Lite onödig tråd Men vad har ni för tankar om detta??
MEN! I ett läge kan det vara bra, nämligen då man är ute och rider själv i skogen. Då brukar jag prata med min häst eller sjunga för att skrämma (eller rättare sagt varna) bort ev djur (har massor med älgar, rådjur, björn??) här i skogarna och har inte lust att överraska såna. Hur gör ni i skogen? borde man skaffa nån sorts plinga? eller fortsätta sjunga?det kanske inte uppfattas som samma pladdrande för hästen om man sjunger...
Lite onödig tråd Men vad har ni för tankar om detta??