Praktik på täby

N

NearlyBrainlessAmie

Ska på praktik hos Kahn på täby två veckor i juli.. *wiie*.. nån som håller till på täby som man kan hälsa på? :) eller nån som överhuvud taget vet nått om täby? jag har aldrig vart där.. *nervös*.. och vad gör man egentligen på praktik? kramar! :p

Sv: Praktik på täby

är du hos kahn så lär du nog få jobba lite =)!
Men det är nog ett av dom stallen där du har störst chans att få rida.
Jag jobbar inte där längre men finns i närheten och tar ofta en fika på stall cafeet.
Vad är det för praktik du ska ut på?

haha, fasen oxå, valde ju fel stall :) hehe

Vill gå steg 2 kurs i höst och då måste man göra praktik.. fast jag har inte gått steg 1 kurs än, ska göra det i slutet av sommarn för det skulle nog vara en då.. men jag vet inte om man får göra praktiken innan steg 1..!?.. Sen så vill jag se lite hur det går till i ett galoppstall.. var på en provapåkurs på strömsholm i påskas och upptäckte att det här med galopp är ju riktigt kul.. hehe :)

kramas

Jodå, det går bra att göra praktiken först. steg två är jättekul, har inte gått steg ett för dom tyckte det var onödigt när jag hade jobbat med galopp i över tio år!

vad kul:)
jag praoade hos peter lundberg och blev fast där, fick rida efter 2 dagar:) å sedan red jag varje dag.
tur att jag fyllde 15 efter första veckan, för sedan fick jag ridapå banan:D

hmm.. näe kanske inte det!? :p :p :p *****************************

ska dit en vecka senare istället.. men det blir nog bra det med! längtar!! :)

Om du ser en tjej med vanlig blå hilitehjälm från h**ks som struttar omkring på en tjock liten musblack kan du ju alltid heja:angel::D

Visst är Mischas stall kanske inte det myspysigaste, men en visit på ett par veckor kan garanterat vara kul, som tidigare nämnt så kommer du att få rida. Han har extremt kort med folk, så akta dig så att du inte blir heltidsanställd… Heheh
Har du inte redan skaffat en häst att träna kommer du garanterat att göra det där…
Vitt hjälm överdrag = jag = Ninni, ”rider turer” hoss Malmborgs medan jag balanserar studierna. Inte ovanligt att jag dyker upp i närheten av den ”runda” omnämnda Smokey.
Är det något som inte Rebecka eller Andre kan svara på så kan du alltid fråga mig, jag är känd för att vara mycket snäll. =)

:smirk:

Ooh då kommer du få massa dumma frågor av mig i fortsättningen Ninni!:D ;):p Veta veta hur mycket som helst:)

I egen hög person, är jag rädd. Tyckte att jag inte bar skulle sitta och tjuvläsa utan kanske tillföra något någon gång... Vår sport tenderar att stå och falla på en massa av glada amatörer. Ett faktum som majoriteten av vår professionella kår kanske inte alltid vill erkänna. Just därför tycker jag att man skall uppmuntra alla positiva och intresserade individer som söker ansluta sig till oss! Hoppas att jag inte gör bort mig bara… :smirk:

hehe, nu har jag svårt att hänga med här.. blå hööks-hjälm, vitt hjälmöverdrag.. och var det ett ljusblått oxå?? okej.. om ni ser nån stackars värmlänning som ser allmänt förvirrad ut så hälsa! det lär vara jag!

Hahah! Förlåt, om du har sätta att många fälttävlandsryttare har färjade hjälmöverdrag så är det typ det vi har… =) Det är en rest från den tid då man inte använde hjälm utan en silkes keps i matchande färger som den silkes tröja man hade på sig när man tävlade. Det vill säga ägaren till hästens färger. I dag används fortfarande ägare färger inom galoppen, att jämföra med travet där varje kusk har en egen ”dress”. Inom Galoppen rider vi alltså med hjälmar utan skärm för att kunna byta hjälmöverdrag beroende på vilken ägare man rider för i tävling. Men även i träning använder man ju sin hjälm, så då har man sitt eget hjälmöverdrag. Oftast är dessa mycket personligga, men Hööks säljer elastiska som passar till alla sorters hjälmar. :smirk:

nu har jag vart och köpt hjälm! det var 15 år sedan någon senast frågade efter en jockeyhjälm i affären.. (Säffle är ingen meteropol för galoppsport precis, haha) Å ett marinblått överdrag blev det oxå!

pratade me kahn oxå.. ska inte dit förrns den 8:e aug.. :(

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 737
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 702
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 209
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 619
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar