Praktik på täby

Sv: Praktik på täby

vad blev det för hjälm? Jag letar efter en ny jockeyhjälm, den förra gick en dyster död till mötes när jag blev avbockad i somras:angel: :smirk:

Kefly, förra årets modell :D hade kostat 730 eller nått men var värsta billig nu :P :)

Oj, slår på stort alltså! :) själv rider jag tyvärr runt i en Excalibur hjälm (Amerikansk), vilken egentliggen inte är godkänd i Sverige. Största andledningen till det är troligtvis att de inte är testade iofs, men vist är de snyggare och betydligt mindre än de olika engelska modellerna. Jag fasar för den dag någon av minna två hjälmar skall bli utslitna så de måste bytas ut. Jag ser ut som en grymt komisk svamp i de engelska modellerna! :cry: Till och med när jag red Fegentri lopp i New Market höll de engelska aktiva med, och de är ändå vana vid att folk knatar runt som små svampar… Haha!

Skall man köpa hjälm i Stockholm kan man tex vända sig till Stenbergs läder som ligger vid Vanadisplan i Stockholm. En klassisk gammal fin ridsportsaffär som i alla år bara har haft kvalitets produkter. På senare år har de konkurrens mässigt tvingats ta in billiggare saker, men de fina produkterna som kan vara svår att få tag på brukar finnas där. Militären, hovstallet liksom flerparten av galopp tränarna handlar här när det är tal om nya läderprodukter. Ägaren, om den inte har gott över till hans dotter, har tidigare i många år varit mycket aktiv inom Galoppsporten så arbeten som att byta gummi på tyglar och lite andra special arbeten brukar han kunna fixa. Oftast till ett betydligt lägre pris än Göte Lundqvist på banan.

Hittar man inte ett överdrag man är nöjd med i affären kan man alltid beställa ett på banan. Det finns några stycken som syr upp hela dressar och då även säljer enstaka hjälm överdrag på beställning. Många har sina namn insydda i nacken, ett tipps om du vill lära dig folks namn…

Den 8e, då har jag ”semester” och är på medeltidsveckan på Gotland, men jag kommer tillbaka redan den 11e, tävlingar då.

/Ninni

kolla i nacken på folk alltså? smart grej! :P

haha "ursäka, vi har inte presenterat oss för varandra, kan du vända dig om?" :rofl:

Usch jag ska gå och lägga mig igen:p

neee det blev uppskjutet.. så jag ska dit den 8-14 aug istället.. hoppas jag!!!

Liknande trådar

Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
1 737
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 702
Senast: Maniac123
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 209
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 619
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar