Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kvarnbyfoder köpte jag av. Minns inte hela analysen nu men Mj ca 13 och smrp 680/kg foder. Tror det stod på säcken.
Det är tydligen smakligt, men svårjobbat, det ryker som fan innan det blir blött och klumpar sig hårt om man inte vispar snabbt och har mycket väta, så helst ska man ge det direkt.
Det måste även stå torrt utan att bli fuktigt i förvaringskärl och utrymme.
*trådkap*
Hur bra är det att ge till häst då?
Jag ger i dagsläget 2 kg Edel lucern och 0.7 kg Krafft protein för att komma upp i rätt värde och det känns Rätt trist måste jag säga. För att inte tala om dyrt.
Skulle ju vara toppen att kunna komma billigare undan.
Och jag använder nu soja, mängden får man till med att ge flera ggr om dagen.
Fel sojans maxgiva är per utfodringstillfälle precis som det finns en maxgiva för stärkelse per utfodringstillfälle. Och rimligtvis borde det ligga en maxgiva på potatisproteinet på ungefär samma nivå som soja. Du kan ge maxgivan iaf morgon middag kväll. Exakt hur lång tid det måste var mellan givorna har jag dock inte fått någon klarhet i.Nej, sojans maxgiva är ju per DAG. 100 gram/100 kg häst och dag. Så du kan inte ger mer soja för du ger fler gånger/dag.