Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
För att c/o inte är om man är inneboende, c/o är om man inte kan hantera sin post själv.Varför ska den som står som c/o legitimera sig? Bara för att man är inneboende så får blir ju inte den personen ens förmyndare
För att c/o inte är om man är inneboende, c/o är om man inte kan hantera sin post själv.
Kollade på posten och där står det härOch vad har man som inneboende?
Sitt namn på postlådan, dörren eller vad man nu har för någotOch vad har man som inneboende?
Sitt namn på postlådan, dörren eller vad man nu har för något
https://www.pts.se/sv/bransch/post/om-care-of-adressering/
Det kan även vara att det är relativt ny ändring, bara några år sedan.Intressant! Jag var inneboende i några månader, upp till ett år, på tre olika ställen för ett antal år sedan. Då vet jag med bestämdhet att jag fick instruktionen att använda c/o. Minns dock inte om det var Posten eller SKV som jag var i kontakt med.
Det måste ha varit någon felinformerad individ
Be säljaren reklamera, då brukar grejerna dyka upp!Köpte ett par ridstövlar av en privatperson, skickades spårbart med Postnords Skicka Lätt. Lämnades in 11/11 - sen inget.
Inte bara förlorade jag fyrsiffrigt belopp utan chansen att hitta ett par begagnade Tucci som passar mig igen är lika med noll
Polisanmäl också, det brukar hjälpaKöpte ett par ridstövlar av en privatperson, skickades spårbart med Postnords Skicka Lätt. Lämnades in 11/11 - sen inget.
Inte bara förlorade jag fyrsiffrigt belopp utan chansen att hitta ett par begagnade Tucci som passar mig igen är lika med noll
Be säljaren reklamera, då brukar grejerna dyka upp!
Polisanmäl också, det brukar hjälpa
postnord alltså
Syns det på er låda då? Alltså på framsidan och inte på locket (som snöar igen), sitter den på ett konstigt ställe? Står det namn, adress och nummer i ok storlek och inte i svart text på svart låda i storlek 12? Skymd I buskar när man kommer från postbilens högersida (där föraren sitter, testa att gå förbi på gatan från höger till vänster för att kontrollera). Står det nummer på huset? Som syns i mörker, alltså inte svart nummer på rött hus, på fel sida om huset etc. Sitter postlådan på rätt gata? Inte på en tvärgata, innanför staket, i en korsning osv.
Detta är bara några av alla problem jag kan få som utdelare.
Även om viss post kommer fram i den korrekta lådan betyder det inte att all post, tidning, paket delas av samma person beroende på dag och tid, eller ens via samma system så det är inte säkert att varje utdelare hittar bara för att en har lyckats lista ut vart lådan ligger.
Om allt är bra så toppen, någon gör helt klart fel. Vissa distrikt är petigare än andra och så ska det naturligtvis inte vara.
Men det är SÅ många gånger som folk klagar på saker som inte kommer fram när varken hus eller låda har namn, nummer och adress eller att lådan ligger på gräsmattan eller sitter på något totaltokigt ställe.
Det gäller även trapphus och postlådeställ.
Så detta är några saker man kan göra för att underlätta och öka sina chanser att utdelare inte bara åker förbi i tidsbrist.
Själv gillar jag även om man sätter en liten reflex på höger sida av lådan så att den blir lättare att se i mörker.
En annan klassiker är folk som bor i hörnhus och beställer paket eller tidningar till en address, men har lådan och märkning på den andra gatan. Eller har en låda med en address men beställer två olika tidningar till dom två olika addresserna.
Bor ni i hörnhus, bestäm er för en av addresserna och sätt all märkning där (det går bra med båda addresserna om det står tydligt och stort nog). Alternativt sätt upp märkning på båda sidor och två lådor.
Ibland har jag undrat om dom vet vart dom bor.
Äh fyfan! Det där måste ju gå att anmäla till Postnord på något sätt?! Sådär får det verkligen inte gå till...Hade beställt ett paket med hemleverans som skulle komma idag. Valde att de INTE fick lämna det utanför dörren eftersom det skulle regna, så det skulle levereras till mottagaren som skulle skriva under. Bilen kommer och stannar utanför grinden. En kille hoppar ur bilen, tar ut paketet och tar sats och kastar det över den 2 meter höga grinden (som är väldigt lätt att öppna) och vänder sig om för att köra iväg. Istället för att leverera till dörr och få underskrift tror han alltså att det är okej att kasta det över grinden (utan att bry sig om ifall det är ömtåligt) och sen låta det ligga där i ösregnet
Vi skrev vad som hände när vi ombads lämna feedback i appen, mer energi orkar vi inte riktigt lägga på det. Försökte ringa kundtjänst idag om det andra paketet men det gick inte ens att komma fram så att man fick prata med en riktig människa så det känns lite som att det är som det är. Det paketet kom ju iallafall framÄh fyfan! Det där måste ju gå att anmäla till Postnord på något sätt?! Sådär får det verkligen inte gå till...
Det kan även vara att det är relativt ny ändring, bara några år sedan.
Jag skickade ett paket innan i höstas som skulle till Nässjö. Först landade det i Torsvik för att sedan åka ner en runda till Lübeck i Tyskland (???!!!) innan det kom upp till Torsvik igen (för att sedan åka till Nässjö). Jag förstår fortfarande inte vad det hade i Tyskland att göra... Men, men, det kom i alla fall fram i slutändanPaketet skulle alltså till Halmstad Visa bifogad fil 61203
Kollade på posten och där står det här
https://www.postnord.se/kontakta-oss#humany-nya-kontakta-oss-guider=/11874/vad-ska-jag-tanka-pa-vid-c-o/;phrase:care of&humany-nya-kontakta-oss=/contact
Men om det är så så borde ju @hastflicka kunnat få ut sitt paket via den som stod som c/o iom att det ju är den som ska ansvara för posten då personen själv inte kan ta emot den.