Postförskott är ju vara mot betalning. Det bästa om man ska använda PostMord är (trots min erfarenhet) REK.
Det var det jag tänkte på, tack för rättelse!
Ja, det låter ju som sagt som att man inte är fredad med REK heller. Ett brev kan ju alltid komma bort, även om det kontrolleras vem som kan hämta ut det sen.
Företaget själva postar dock presentkortet, jag undrar hur de gör om det kommer bort på väg till mig? Jag fick ett presentkort från jobbet en gång som de postat, det kom dock till ett utlämningsställe vid min gamla adress då det skickade det mitt i en flytt. Så jag hann inte hämta ut det innan det skickades tillbaks. Pratade med företaget som skickade det på nytt, jag hämtade ut det. Två veckor senare kommer ett nytt presentkort. För att inte riskera att båda skulle spärras så ringde jag företaget och berättade att de skickat ett för mycket och de drog tillbaks det sista. Men jag tänker att företag borde ju kunna spärra presentkort? De måste ju vara kopplade till nåt nummer, eller nåt, och att det går att lägga in i system att just det presentkortet inte ska gå att använda. Jag tänker om jag nu skulle ringa och hävda att presentkortet aldrig kommit fram till mig, så kan jag ju omöjligt behöva betala för det. Är det en tvist som företaget får ta med PostNord då? Tänker att lösningen med att spärra måste ju rimligtvis vara enklare.
Jag kanske får ta bilen till min familjemedlem och lägga det i brevlådan helt enkelt