Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser det här trevligt ut tycker ni? Kanske lite för korta filmer, men det är det enda jag har.
Han gapar en del, tror inte han trivdes på det bettet, och dragkedjan på min ena stövel har gått upp.
Korta tyglarna och rid på MYCKET mer framåt, så blir det nog bra.
Jag tycker att det ser trevligt ut, hästen får gå i egen balans och själv söka sig fram till bettet, är lite ostadig i formen men när den söker sig framåt nedåt så är det just framåt den sträcker hals och överlinje, den rullar inte ihop sig och kortar halsen.
Ser det här trevligt ut tycker ni? Kanske lite för korta filmer, men det är det enda jag har.
Han gapar en del, tror inte han trivdes på det bettet, och dragkedjan på min ena stövel har gått upp.
Ja det ser trevligt ut. Du ser vägen väldigt bra, speciellt i galoppen, vilket gör att hästen trivs, den vet var den ska.
Den ser verkligen ut som en bra läromästare på de korta snuttarna. Och du kan visst rida, du gör många bra saker, du är mjuk och relativt stilla med handen, håller takten i lättridningen. Ser inte ut som att du klämmer med benen heller.Tack @tara och @Ottilia för er feedback, vad glad jag blir.
Filmerna är från provridningen av min (förhoppningsvis) nya häst. Om det ser okej ut redan på provridningen så finns det nog kanske hopp om att det skall kunna se fint ut längre fram, när vi lärt känna varandra och jag har hittat knapparna. Jag kan ju inte rida, jag behöver en häst att lära mig på. Och det tror jag att denne herre kommer kunna hjälpa mig med .
Här kommer äntligen min ridfilm upp, har försökt i evigheter men alltid något som kommit i vägen.
Vet inte hur trevligt det här ser ut. Känns mest som hafsig ridning, jag var väldigt nervös så red säkert 20 gånger sämre än annars . Men lägger upp den ändå!.
Vill också bara tillägga att det var första tävlingen efter ridolyckan i våras! Så är på väg tillbaks nu!
Jag var tvungen att korta ett hål för när jag skulle rida lätt stod jag på tårna och det kändes inte bra (jag hade ingen balans då), kanske därför det ser ut som en säck potatis? Nu när jag tänker tillbaka så vet jag att sadeln inte var så bekväm som den brukar, hade/har ont i en av sittknölarna(?), men jag vet att mina underskänklar har en tendens att åka fram, svårt att hålla dom på plats, mina ridlärare brukar tjata om det, men när man rider själv så är det svårt att märka det tycker jag. Ser det nu på filmen i efterhand.Sitter du bekvämt i sadeln @RedHyuuga ? Det ser ut som om du nästan sitter på bakvalvet och hamnar lite i stolsits. Kanske du kan pröva att länga dina stigläder?
Eller så ser jag fel.