Posetivt med inavel?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Pigeon
  • Startdatum Startdatum
P

Pigeon

På no-lektionerna går vi just nu igenom travhästars avel, och inavel verkar ju förekomma rätt mkt.
Vad är det för posetivt med inavel?:confused:

Sv: Posetivt med inavel?

Nja Inavel är inte så vanligt förekommande, däremot linjeavel, det är en viss skillnad.
Varför man gör det, för att förstärka de positiva egenskaperna, tyvärr fungerar det inte alltid så i praktiken! :D

Sv: Posetivt med inavel?

en gammal "häst-gubbe" jag känner predikar alltid om att inavel är den bästa aveln, så länge det bara gäller 1 avkomma. Han säger "helst ett hingstföl som betäcker mamman" han påstår att det får allt det goda att komma fram från båda sidor, precis som det var förr i tiden ;)

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 450
Senast: ildiko
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 951
Senast: valpköpare
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 178
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III