Ponnyn kastar sig ut

Sv: Ponnyn kastar sig ut

Tack :D Tasse...och du är en av de bästa NH are jag vet...och långt ifrån trångsynt...som vissa andra här på forumet..... :angel:

AnetteJT skrev:
Först skriver du FLERA timmar, sen påstår du igen att det rör sig om flera timmar. (läs mitt första svar, det står i fet stil)
Nu påstår du att du aldrig skrivet timmar.
Bara scrolla upp o kolla vad du skrivet.
Noll koll på vad du skriver, noll koll på NH!!!
Om jag hade känt som du gör för NH, så hade jag inte varit på detta forum.
Sen igen då,,, Inlägget gällde och rörde sig om NH, varför svarar du då?
Tänk på stackaren som skapat inlägget och vill ha hjälp, i stället får hon bara höra dina skitkommentarer ( ja det menar jag ) om att "vi" NH:are är så djäkla kassa på att lasta hästar så vi måste hålla på i flera timmar.

Sen har jag jobbat i travstall, ibland så körde bussarna i väg utan hästar som stod i vårt och grannarnas stall för att de inte gick att lasta in. Så svårlastade hästar, finns bland travare åxå.
Kanske bara för att de aldrig blir tränade utan bara pang på rödbetan...

Sen har jag inga problem med att "akutlasta" mina hästar, de är NH tränade och går snällt på.

Så nej tack, jag vill INTE komma på kurs hos dig...
Och nej tack, jag vill inte höra flera kommentarer som inte rör inlägget i sig... Då kan du PM:a mig!!!

Undrar om det finns fler forum som smutskastas på detta sätt???

Ta inte i så du spricker bara...jag blir ju generad å dina vägnar.....

Vad är det för fel på att kunna ha harmoniska trevliga hästar utan att gått på kurs då??

Det är såna som du som får mig att tycka illa om NH folk...tills motsatsen bevisats...men du är inte heller ensam om din attityd...tyvärr....så värvar man inga fler till filosofin.....och du BORDE verkligen gå på kurs hos mig.... ;)

...sen skrev att det FINNS folk som håller på i flera timmar...inte att ALLA gör det. Lär dig att läsa innan du hetsar upp dig.

AnetteJT skrev:
Vad hade jag gjort dig då?
Aj fan, öm tå då!!!
Spara sådana här kommentarer till PM!
Vem är den bästa hästmänniska på Buke?
Trångsynt att i detta forum skriva det enda namnet som är en NH hatare!!!
Du behöver inte hålla med mig...

Jahaa... Så jag får bara ha åsikter som är totalt objektiva samt stryker alla NH-människor medhårs..? Okej. Då är jag med.

martha skrev:
Tack :D Tasse...och du är en av de bästa NH are jag vet...och långt ifrån trångsynt...som vissa andra här på forumet..... :angel:

Skulle gärna skriva nånting snällt tillbaka, men som du kanske hunnit läsa i PM:et så har jag blivit anklagad för rövslickeri, så... :smirk: :D

Jo...RENT förtal av mig....är hon så besatt av mig så det skall spys galla i PM...ja, då fattar jag varför man aldrig kommit överens.... :crazy:

Helst skulle jag vilja lägga ut det...för att visa hur låga folk kan vara bakom kulisserna. :mad:

ja, det ser ut att bli riktig rysare så här mot midnatt :D

Ja, jag kan ju säga såhär....att det finns vissa här inne som fått mig att tycka illa om NH...inte som grundfilosofi, utan för att jag alltid fått höra hur dum i huvet jag är och att jag inte kan hantera hästar övht....det finns bara EN person som KAN NH :crazy:

Men Tasse är en ödmjuk människa som faktiskt kan ta åt sig andras tankar o filosofier...dessutom har hon varit hemma hos mig och sett mina hästar och hur dom hanteras. Det är då för mig en "ära" att vara godkänd av en av bukes bästa NH människor....

Även om inte jag anammar filosofin så som många andra gör...så har jag ALLTID hästarnas väl o ve i första rummet....ALLTID...och det syns också på mina pållar :love:

martha skrev:
Ja, jag kan ju säga såhär....att det finns vissa här inne som fått mig att tycka illa om NH...inte som grundfilosofi, utan för att jag alltid fått höra hur dum i huvet jag är och att jag inte kan hantera hästar övht....det finns bara EN person som KAN NH :crazy:

Men Tasse är en ödmjuk människa som faktiskt kan ta åt sig andras tankar o filosofier...dessutom har hon varit hemma hos mig och sett mina hästar och hur dom hanteras. Det är då för mig en "ära" att vara godkänd av en av bukes bästa NH människor....

Även om inte jag anammar filosofin så som många andra gör...så har jag ALLTID hästarnas väl o ve i första rummet....ALLTID...och det syns också på mina pållar :love:

Dock blev JAG totaldissad av en av hennes hästar, som tittade på mig som att jag var jordens avskum när jag höll i honom medans martha skulle hämta kameran :rofl: Då kände man sig jävligt duktig... :angel:

Tassetass skrev:
Välj ut dina favoritbitar du ;)

Jag skall göra det, frågan är väl bara om Gunnar skall få det, eller om mina vänner här på buke skall få se vem som gömmer sig bakom det perfekta nicket...en hondjävul....Huamejjen vad mycket hat o förakt.....

Att människor har valt olika inriktingar inom NH tycker jag, som du Martha, är helt ok! Jag trodde nog någon gång i tidernas begynnelse att NH-foumet här skulle vara en stor bollplan för alla roliga och konstruktiva idéer som NH skapar - oavsett inriktning! Det är mitt hopp fortfarande - och jag försöker minsann ibland skriva inlägg för att locka fram det här....!

Fast det där med "anammar filosofin" tycker jag är problemet! "Filosofin" tycks vara = sunt förnuft, enligt många här :p Enligt andra är NH = "markträning" (exkl. lastning?) Enligt ytterligare andra är det något som man inte kan lära sig utan är en medfödd känsla och timing. Sen har vi kategorin Martha som håller på med NH, men som för allt i världen inte vill bli stämplad som NH-are på grund av att de andras dåliga presentation av NH.... :rofl: (får man skoja med dig...eller får jag ett elakt PM nu.... :p )

Jag är en NH-student och vet hur mycket det innefattar, hur mycket detaljer det är som gör skillnaden och vet mycket väl med mig själv att jag har låååååångt kvar att gå innan jag kommit så långt att jag tömt min "gurus" idé och kunskapsbank! Men jag pinnar på så smått och ser fram emot att se rena NH-ridskolor (kanske NH-hästskolor är bättre namn?) växa fram och så ge NH den innebörd det egentligen ska ha...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 495
Hästhantering Jag har två frågor: 1) Det ena gäller tips på hur jag för ponny syr sluta skrapa transporten. (Läs nedan) 2) Någon som provat First...
Svar
7
· Visningar
2 100
Senast: mackan
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 902
Hästvård Vet inte om tråden ligger fel, moderator får gärna flytta isåfall :) Dottern har precis fått sin första egna tävlingsponny, hon satsar...
Svar
7
· Visningar
3 209
Senast: Muninna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama